Piątek
31.08.2012
nr 244 (2588 )
ISSN 1734-6827

Hyde Park Corner



Temat: Łowiectwo w latach 44-56 i jego wpływ na obecny model PZŁ.  (NOWY TEMAT)

Autor: azil II  godzina: 08:52
Funkcjonariusze powojennego aparatu terroru komunistycznego do dnia dzisiejszego zajmują kluczowe stanowiska w PZŁ. Azil II

Autor: Rolnik  godzina: 09:11
Azill, to nie odkrycie, wszyscy którzy próbują cię dyskredytować doskonale o tym wiedzą, tylko, że im kojarzy się to z dobrym zwyczajem i początkiem najlepszego modelu, a tobie z czymś przeciwnym. Wydaje się więc, że to jest głównym podłożem sporów i manipulacji na Forum. Powiem jeszcze więcej to do niczego dobrego nie prowadzi tylko do coraz lichszej opinii o myśliwych. Będzie się to pogłębiało, bo ,,model" odbiega od otoczenia, które zostało przekształcone i jest coraz bardziej zrozumiałe dla młodszych. Dla nich nasz ,,model" będzie tylko dysonansem, a skoro nie mieści się w powszechnych normach, wcześniej, czy później na zasadzie dyfuzji zostanie dopasowany do realiów. Niestety niektórzy z nas tego nie doczekają, żeby jak pisze Lesław można było w łowiectwie wrócić do pierwowzoru w nieco podliftingowanych do współczesności regułach. DB

Autor: Scenthound  godzina: 09:58
Kolejny raz wręcz rewelacyjna informacja płynie do wszystkich kolegów z klawiatury kolegi Azilla II . Po raz kolejny nasz przyszły kandydat na postać z pomnika zatytułowanego ''Człowiek z żelaza '' czytaj ''Za wolność i męczeństwo '' raczy nas brakiem elementarnej wiedzy dlaczego ; Cytat; Funkcjonariusze powojennego aparatu terroru komunistycznego do dnia dzisiejszego zajmują kluczowe stanowiska w PZŁ. Poczytaj – zgłębisz w tym temacie swoją wiedzę i żywię nadzieję że temat Twój dyżurny którym nas raczysz niezmiennie od zarania oglądniesz w innym świetle. '''Lustracja osób pełniących funkcje publiczne''' – [[Lustracja|proces ujawniania]] faktu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach [[1944]]-[[1990]] osób pełniących funkcje publiczne lub kandydujących do pełnienia tych funkcji. == Lustracja w 1992 roku == Pierwszą próbą wpisania lustracji w porządek prawny niepodległego państwa był [[projekt ustawy o Restytucji Niepodległości]] wniesiony przez klub parlamentarny [[Konfederacja Polski Niepodległej|Konfederacji Polski Niepodległej]] w [[Sejm I Kadencji|Sejmie I Kadencji]] 10 grudnia 1991 roku (druk nr 15). Art. 5 par. 6 tego projektu przewidywał, że ''osoby należące do organów bezpieczeństwa i porządku publicznego, albo faktycznie wypełniające te funkcje, także w ramach formacji wojskowych, współdziałające z tymi organami lub nadzorujące je podlegają specjalnemu postępowaniu sprawdzającemu. W wypadku uzasadnionego podejrzenia przestępstwa, sprawa będzie przekazana do sądu. Szczegóły określi osobna ustawa.'' Na 7. posiedzeniu 31 stycznia 1992 projekt został odrzucony przez Sejm już w pierwszym czytaniu. Podstawą do przeprowadzenie lustracji była uchwała zgłoszona przez [[Janusz Korwin-Mikke|Janusza Korwin-Mikkego]] 28 maja 1992. Uchwała miała na celu „zobowiązania ministra spraw wewnętrznych do przedstawienia pełnej informacji na temat osób pełniących niektóre funkcje publiczne będących współpracownikami Służby Bezpieczeństwa w latach 1945-1990”[http://ks.sejm.gov.pl/proc1/opisy/304.htm uchwała Sejmu z 28 maja 1992].. Uchwała miała na celu ujawnienie tożsamości osób współpracujących ze Służbą Bezpieczeństwa za co nie były przewidziane żadne kary. Kilka dni potem nastąpiły wydarzenia, określane jako [[Noc teczek]], a 19 czerwca [[Trybunał Konstytucyjny]] orzekł, że uchwała była niezgodna z [[Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej|Konstytucją]]. ''Zobacz:'' * [[uchwała lustracyjna]] * [[Lista Macierewicza]] == Lustracja w latach 1997-2007 == === Ustawa lustracyjna === Do Marszałka Sejmu wpłynęło pięć projektów [[ustawa|ustaw]] dotyczących [[lustracja|lustracji]], z czego pierwszy w [[1994]]: * Poselski projekt ustawy o warunkach wstępnych zajmowania niektórych stanowisk państwowych w Rzeczypospolitej Polskiej (druk nr 499 z dn. 1994-06-23) * Poselski projekt ustawy lustracyjnej (druk nr 1494 z dn. 1996-01-19) * Przedstawiony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej projekt ustawy o Komisji Zaufania Publicznego (druk nr 1513 z dn. 1996-02-01) * Poselski projekt ustawy o wyodrębnieniu, przechowywaniu oraz udostępnianiu informacji o pracownikach i tajnych współpracownikach organów bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1989 (druk nr 1534 z dn. 1996-01-31) * Poselski projekt ustawy o ujawnieniu pracy w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944-1990 osób pełniących funkcje publiczne (druk nr 1582 z dn. 1996-03-01) Ostatecznie teksty projektów były rozpatrywane wspólnie. Uchwałą z [[23 sierpnia]] [[1996]] powołano [[Komisja Nadzwyczajna do rozpatrzenia projektów ustaw lustracyjnych|Komisję Nadzwyczajną do rozpatrzenia projektów ustaw lustracyjnych]] (posiedzenie nr 86 [[Posłowie II kadencji 1993-1997|II Kadencji Sejmu]], głosowanie nr 15: 399 głosów za, 6 posłów wstrzymało się, bez głosów sprzeciwu; druk nr 1799/GP). Przewodniczącym został [[Bogdan Pęk]]. Sejm uchwalił ustawę 11 kwietnia 1997 (posiedzenie nr 104), przy 214 głosach za i 162 przeciw. 16 posłów wstrzymało się (głosowanie nr 127). Senat nie wniósł poprawek. Ustawa została opublikowana w [[Dziennik Ustaw|Dz.U.]] [[1997]] Nr 70, poz. 443. === Postępowanie lustracyjne === ==== Osoby podlegające postępowaniu lustracyjnemu ==== Osobami pełniącymi funkcje publiczne w rozumieniu ustawy były: * [[Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej]] * [[poseł]] * [[senator]] * [[poseł do Parlamentu Europejskiego]] ([[Poseł do Parlamentu Europejskiego|eurodeputowany]]) * [[osoba]] powołana, wybrana lub mianowana na określone w innych niż ustawa lustracyjna kierownicze stanowisko państwowe, przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, [[Sejm Rzeczypospolitej Polskiej|Sejm]], [[Prezydium Sejmu]], [[Senat Rzeczypospolitej Polskiej|Senat]], Sejm i Senat, [[Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej|Marszałka Sejmu]], [[Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej|Marszałka Senatu]] lub [[Prezes Rady Ministrów|Prezesa Rady Ministrów]] * [[Służba Cywilna#Szef Służby Cywilnej|Szef Służby Cywilnej]] * [[Dyrektor generalny (służba cywilna)|dyrektor generalny]] w [[ministerstwo|ministerstwie]], urzędzie centralnym lub urzędzie [[województwo|wojewódzkim]] * [[sędzia]], [[prokurator]] i [[adwokat]] * [[rektor]], prorektor, kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej w publicznej i niepublicznej [[szkoła wyższa|szkole wyższej]], członek [[Rada Główna Nauki i Szkolnictwa Wyższego|Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego]], [[Polska Komisja Akredytacyjna|Państwowej Komisji Akredytacyjnej]] lub [[Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów|Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów]] * członkowie [[rada nadzorcza|rad nadzorczych]], [[zarząd]]ów, dyrektorzy programów oraz dyrektorzy ośrodków regionalnych i agencji [[Telewizja Polska|Telewizji Polskiej – Spółka Akcyjna]] i [[Polskie Radio|Polskiego Radia – Spółka Akcyjna]] * dyrektor generalny [[Polska Agencja Prasowa|Polskiej Agencji Prasowej]], dyrektorzy biur, [[redaktor naczelny|redaktorzy naczelni]] oraz kierownicy oddziałów regionalnych PAP * prezes [[Polska Agencja Informacyjna|Polskiej Agencji Informacyjnej]], wiceprezesi, członkowie zarządu oraz dyrektorzy – redaktorzy naczelni PAI Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od 22 lipca 1944 do 10 maja 1990, tzw. oświadczenie lustracyjne, było składane w chwili wyrażenia zgody na kandydowanie lub zgody na objęcie funkcji publicznej. Oświadczeń nie składały osoby, które urodziły się po [[1 sierpnia]] [[1972]]. Oświadczenie mogła jednak również złożyć do sądu lustracyjnego osoba, która przed dniem wejścia w życie ustawy pełniła funkcję publiczną, a która została publicznie [[Zniesławienie|pomówiona]] o [[fakt]] pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od 22 lipca 1944 do 10 maja 1990. ==== Rzecznik Interesu Publicznego ==== {{main|Rzecznik Interesu Publicznego}} {{sekcja stub}} ==== Sąd lustracyjny ==== Sądem właściwym do orzekania o zgodności z [[prawda|prawdą]] oświadczeń dotyczących [[Zatrudnienie|pracy]] lub [[służba (prawo)|służby]] w organach bezpieczeństwa [[państwo|państwa]] lub współpracy z tymi organami był Sąd Apelacyjny w [[Warszawa|Warszawie]]. Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości powołano V wydział Sądu Apelacyjnego w Warszawie, potocznie zwany sądem lustracyjnym, do orzekania w tych sprawach. Pełna nazwa wydziału to: Wydział do orzekania o zgodności z prawdą oświadczeń dotyczących pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa, wymienionych w ustawie z dnia 11 kwietnia 1997 r. o ujawnieniu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944-1990 osób pełniących funkcje publiczne, lub współpracy z tymi organami. Sprawę w pierwszej instancji rozpoznawało trzech sędziów z udziałem [[protokolant]]a. Prezes Sądu Apelacyjnego w Warszawie mógł zarządzić rozpoznanie sprawy przez trzech sędziów [[sąd okręgowy|sądu okręgowego]] delegowanych do Sądu Apelacyjnego. Sąd rozpoznawał odwołanie w składzie trzech sędziów, z wyłączeniem tych, którzy uczestniczyli w wydaniu orzeczenia w pierwszej instancji. Co najmniej dwóch sędziów było sędziami sądu apelacyjnego, w tym przewodniczący. Od orzeczenia wydanego w drugiej instancji służyła kasacja do [[Sąd Najwyższy (Polska)|Sądu Najwyższego]] W [[Monitor Polski|Monitorze Polskim]] publikowane były [[obwieszczenie|obwieszczenia]] dotyczące treści oświadczeń lustracyjnych oraz obwieszczenia o podaniu do publicznej wiadomości [[prawomocność|prawomocnego]] orzeczenia stwierdzającego zgodność albo niegodność z prawdą oświadczenia. Obwieszczenia o treści orzeczenia sądu lustracyjnego aby zostać opublikowane musiały dotyczyć orzeczenia nie tylko prawomocnego, ale także: nie wniesiono od niego [[kasacja|kasacji]] w terminie przewidzianym dla stron, pozostawiono ją bez rozpoznania albo oddalono. === Znani kłamcy lustracyjni === Do osób, które złożyły niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne (tzw. ''kłamca lustracyjny'') należy m.in. poseł [[Ryszard Smolarek]]''Obwieszczenie Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 27 lipca 2001 r. o podaniu do publicznej wiadomości prawomocnego orzeczenia Sądu stwierdzającego niezgodność z prawdą oświadczenia osoby lustrowanej'' ({{Monitor Polski|rok=2001|numer=24|pozycja=419}}).. == Lustracja według ustawy z dnia 18 października 2006 r. == Obecnie lustracja prowadzona będzie w oparciu o ustawę z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów''. === Pierwotne założenia ustawy === {{Dopracować|sekcja|Sekcja wymaga poszerzenia}} W preambule zawarte jest stwierdzenie, ''że praca albo służba w organach bezpieczeństwa państwa komunistycznego, lub pomoc udzielana tym organom przez [[osobowe źródło informacji]], polegające na zwalczaniu [[opozycja (polityka)|opozycji]] [[demokracja|demokratycznej]], [[związek zawodowy|związków zawodowych]], [[stowarzyszenie|stowarzyszeń]], [[Kościół (organizacja)|kościołów]] i [[związek wyznaniowy|związków wyznaniowych]], łamaniu prawa do [[wolność słowa|wolności słowa]] i [[wolność do zgromadzeń|zgromadzeń]], gwałceniu [[prawo do życia|prawa do życia]], [[wolność|wolności]], [[własność|własności]] i [[bezpieczeństwo publiczne|bezpieczeństwa obywateli]], była trwale związana z łamaniem [[prawa człowieka|praw człowieka]] i obywatela na rzecz komunistycznego ustroju [[totalitaryzm|totalitarnego]]''. [[Ustawa]] określa zasady i tryb ujawniania informacji o znajdujących się w archiwum Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu dokumentach organów bezpieczeństwa państwa oraz treści tych dokumentów. Ustawa wprowadza [[definicja legalna|definicje legalne]] (dotyczą one jednak tylko tej ustawy, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej): [[organ bezpieczeństwa państwa|organów bezpieczeństwa państwa]], [[dokument organu bezpieczeństwa państwa|dokumentów organów bezpieczeństwa państwa]] oraz [[osoba pełniąca funkcję publiczną|osób pełniących funkcje publiczne]]. Wprowadza powszechne prawo (''każdy ma prawo'') ubiegania się o wydanie urzędowego potwierdzenia w przedmiocie istnienia w archiwach IPN dokumentów organów bezpieczeństwa państwa dotyczących własnej osoby oraz obowiązek przedłożenia takiego potwierdzenia przy ubieganiu się o pełnienie funkcji publicznych. Treść tego potwierdzenia ma być uwzględniana przy ''[[ocena|ocenie]] kwalifikacji [[moralność|moralnych]]'' wymaganych dla zajmowania funkcji publicznych (wymienione w ustawie: nieskazitelność charakteru, nieposzlakowana opinia, nienaganna opinia, dobra opinia obywatelska, bądź przestrzeganie podstawowych zasad moralnych). Potwierdzenie ma być wydawane w formie zaświadczenia. W zaświadczeniu nie będzie podawało się informacji objętych ochroną z uwagi na treść przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także informacji dotyczących danych o stanie zdrowia lub życiu seksualnym. W zaświadczeniu nie będzie się ujawniało [[dane osobowe|danych osobowych]] osób innych niż [[osoba]], wobec której wyda się to zaświadczenie, o ile osoby te nie były pracownikami lub funkcjonariuszami organu bezpieczeństwa państwa. Upoważniony statutowo organ [[partia polityczna|partii politycznej]], związku zawodowego albo stowarzyszenia również będą mogły wystąpić z podaniem o wydanie takiego urzędowego potwierdzenia, jeżeli osoba której potwierdzenie dotyczy wyraziła pisemną zgodę na złożenie takiego podania. Na tych samych zasadach będzie mógł złożyć podanie również statutowy organ organizacji [[Polonia|Polonii zagranicznej]] (wymagana pozytywna opinia właściwego terytorialnie [[Konsul (stosunki dyplomatyczne i konsularne)|konsula]] Rzeczypospolitej Polskiej). Organem wydającym zaświadczenie będzie dyrektor oddziału IPN. Postępowanie przed organem zaświadczającym powinno być według ustawy zakończone bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia złożenia podania. Organem odwoławczym będzie Prezes IPN. Na postanowienie wydane przez organ odwoławczy, które będzie kończyć postępowanie w sprawie wydania zaświadczenia, stronie będzie przysługiwać [[skarga]] do [[wojewódzki sąd administracyjny|wojewódzkiego sądu administracyjnego]]. Prezes IPN będzie prowadził [[rejestr]] zaświadczeń, każde zaświadczenie będzie przechowywane w formie [[odpis dokumentu|odpisu]] oraz w formie elektronicznej (cyfrowej) kopii tego odpisu. Każdy będzie miał prawo dostępu do informacji zawartych w informatycznej bazie zaświadczeń rejestru, a powszechny dostęp ma być zapewniony poprzez [[internet]]. Z wyjątkiem danych [[adres pocztowy|adresowych]] i numeru [[PESEL]], informacje zawarte w rejestrze nie będą podlegały [[ochrona danych osobowych|ochronie danych osobowych]]. === Ustawa po nowelizacji przedstawionej przez Prezydenta === [[Ustawa]] z [[18 października]] [[2006]] została nowelizowana [[14 lutego]] [[2007]] na skutek [[inicjatywa ustawodawcza|inicjatywy legislacyjnej]] [[Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej|Prezydenta RP]] [[Lech Kaczyński|Lecha Kaczyńskiego]] i weszła w życie [[15 marca]] [[2007]]. === Niekonstytucyjność ustawy lustracyjnej === Wyrokiem z [[11 maja]] [[2007]] [[Trybunał Konstytucyjny]] rozpatrując wniosek grupy posłów [[Sojusz Lewicy Demokratycznej|SLD]] uznał, iż niektóre z przepisów ustawy lustracyjnej z 18 października 2006 są niezgodne z [[Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej|Konstytucją]] i prawem międzynarodowym. [[Dziennik Ustaw]] z wyrokiem ukazał się [[15 maja]] [[2007]]. ==== Niektóre przepisy uznane przez Trybunał za niekonstytucyjne ==== * objęcie lustracją ogółu naukowców, dziennikarzy, członków zarządów i rad nadzorczych spółek giełdowych i banków, rewidentów, doradców podatkowych, dyrektorów szkół niepublicznych, członków władz związków sportowych; * uznanie za „organy bezpieczeństwa PRL” [[Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk|Głównego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk]] oraz [[Urząd do Spraw Wyznań|Urzędu ds. Wyznań]]; * automatycznie nakładane kary za niezłożenie oświadczenia lustracyjnego i złożenie oświadczenia fałszywego; * utworzenie w [[Instytut Pamięci Narodowej|Instytucie Pamięci Narodowej]] katalogu tajnych współpracowników i kontaktów operacyjnych organów bezpieczeństwa PRL oraz publikacja tego katalogu; * oddanie w ręce prezesa IPN decyzji o przyznaniu lub nieprzyznaniu naukowcowi lub dziennikarzowi dostępu do akt, bez określenia kryteriów decyzji. Trybunał nie zakwestionował przepisów o lustracji kandydatów na wysokie stanowiska w administracji publicznej, wraz z sankcjami w postaci utraty prawa kandydowania w razie niezłożenia oświadczenia lustracyjnego lub złożenia fałszywego. Kandydaci nie mogli składać oświadczeń, bo Trybunał zakwestionował konstytucyjność wzoru i treści tych oświadczeń. Badać je miał Wydział Lustracyjny IPN, którego istnienia TK nie zakwestionował. Ale unieważnił część zapisów określających procedury pracy Wydziału, co zdaniem części fachowców uniemożliwia jego działanie, a tym samym weryfikację oświadczeń. == Zobacz też == * [[lustracja]] * [[Pełnomocnik Federalny do Spraw Akt Służby Bezpieczeństwa byłej Niemieckiej Republiki Demokratycznej|Instytut Gaucka]] * [[dzika lustracja]] * [[Kościelna Komisja Historyczna]] == Linki zewnętrzne == * '''Strony internetowe:''' * [http://www.ipn.gov.pl/portal.php?serwis=pl&dzial=399&id=4961 Biuro Lustracyjne Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu] * [http://www.rzecznikip.gov.pl/ Rzecznik Interesu Publicznego] * [http://www.rzeczpospolita.pl/tematy/lustracja/ Rzeczpospolita Online – Lustracja] * [http://serwisy.gazeta.pl/kraj/0,62265.html Gazeta.pl – Raport: Lustracja] Pozdrawiam Darz Bór.

Autor: quattro  godzina: 10:30
azil i powiedz i co z tego ze zajmuja? 70% ludzi zasiadajacych w zarzadach, sejmie, sluzbach itd. jest starej daty.... zyli w takich a nie innych czasach jak popatrzysz obecnie na rzeczywistosc to duzo sie nie zmienilo najwiecej nazwy

Autor: Rolnik  godzina: 11:27
I znowu Scent.... się popisuje jak zagadać sedno sprawy. Działa to zniechecająco i może o to chodzi? db

Autor: Scenthound  godzina: 11:45
Kolego Rolnik oświeć mnie to gdzie jest to sedno ... D.B.

Autor: Pomorski Łowca  godzina: 11:46
Jakby co to mój Dziadek w latach 1946-1950 był łowczym w kole. Nie należał do aparatu ucisku. Większość kół łowieckich działających obecnie zaczynało swoją działalność w latach 50tych. Wtedy też ukształtował się obecny system. Mojemu dziadkowi knieja szumi wiecznie już 20 lat.

Autor: Jerzy 030  godzina: 12:13
Azil II I co z tego ze tak jest jak jest. A czy uwazasz ze zmiany na najwyzszych stanowiskach w panstwie Polskim przyniasa jekies radykalne zmiany. Ja tak nie mysle, a nawet wiem ze to mlodsze pokolenie tez nie poradzi sobie z prablemami z ktorymi sie borykamy na co dzien. Trzeba nowych ustaw i nowego prawa, a do dego nowych ludzi t.z. wychowanych w innym swiatopoladzie i o zupelnie innych wartosciach moralnych. Nasze pokolenie w wiekrzosci jest zgnite i przegnite, przesiakniete wszystkim co najgorsze moze sie Narodowi przytrfic. A skad niby mlodziez ma brac przyklad, skoro tatko kradl, klamal i oszukiwal wmawiajac potomnym ze tak trzeba. Wielu starych ramoli odeszlo juz dawno do przyslowiowego lamusa i co to dalo. Przyszli ich nastepcy, synowie, wnukowie i cale rodziny tych co ten caly burdel zapoczatkowali. Dlatego dla ludzi myslacych uczciwie bedzie nie do przyjecia tlumaczenie, ze Rzad nic nie moze bo sa Prokuratury i (niezawistne) Sady. Moi juz dawno niezyjacy Rodzice zawsze powtarzali; ze zlodziej na zlodzieju jedzie i zlodziejem popedza. Wtedy tego nie rozumialem. I wcale mnie to nie dziwi ze ta mala grupka uczciwych, bezradnych i bezbronnych Polakow czuja sie w Kraju jak Rodzynki w Gownie.

Autor: Scenthound  godzina: 12:24
Cytat; - podpiszę się pod tym . Trzeba nowych ustaw i nowego prawa, a do tego nowych ludzi t.z. wychowanych w innym swiatopoladzie i o zupelnie innych wartosciach moralnych. Kolego Rolnik – a Ty jak czytam Twoje wypowiedzi chciałbyś lansować wartości Azilllom - podobne. D.B.

Autor: azil II  godzina: 12:54
Kolego Jerzy 030 "Trzeba nowych ustaw i nowego prawa" To co piszesz jest jak woda na młyn funkcjonariusze powojennego aparatu terroru komunistycznego z którego wywodzi się "szefostwo" w PZŁ. W ten sposób to co się dzieje obecnie nabiera cech normalności i istnieć będzie do nieokreślonego czasu (nieskończoności) co jest na rękę wszelkiej maści oszustów złodziei i bandytów....... Nowe prawo? Nowe ustawy? W jakim celu? Czy po to by ich nie przestrzegać? Wystarczy przestrzegać obowiązujące prawa i wymagać przestrzegania tego prawa wobec każdego obywatela a wówczas będzie dobrze. I tak np. taki "chłopek" (forum.lowiecki.pl/read.php?f=11&i=401856&t=401856) który wszedł bezprawnie w posiadanie pieniędzy członków PZŁ powinien zostać wydalony z PZŁ i to jest minimum które powinien odczuć na własnej skórze. Azil II

Autor: lelek_nowy  godzina: 12:56
Scenthound, nie uwłaczaj swojej inteligencji i nie rżnij głupa. Sednem sprawy w tym temacie jest zajmowanie kluczowych stanowisk w PZŁ przez osoby związane z aparatem bezpieczeństwa PRL, a Ty chciałbyś ten temat rozmydlić lustracjami dokonywanymi po 1989 r. Sęk w tym, że żadna z tych lustracji nie dotyczyła działaczy PZŁ i przejście przez te lustrację określonych grup zawodowych i politycznych nie oznaczało, że ci siedzący w PZŁ zerwali ze praktykami wyuczonymi w PRL, albo się ujawnili. Jednym z przykładów jest prezes GSŁ Zygmunt Jabłoński, który jako sędzia zawodowy był lustrowany i przyznał się do świadomej i tajnej współpracy w organami bezpieczeństwa w PRL i pewnie właśnie dlatego powołany został na to stanowisko w PZŁ przez swoich kolegów, żeby dalej można było wykorzystywać jego dyspozycyjność. Przypomnij sobie, kto ratował dr Blocha na posiedzeniu Głównej Komisji Rewizyjnej i zastanów się po co prezes GSŁ był aktywnym dyskutanten na posiedzeniu innego krajowego organu Związku?

Autor: Jerzy 030  godzina: 17:07
Szanowni Koledzy. Jak dlugo w Polsce beda dwa systemy prawne tak dlugo bedzie trwal ten balagan; (powinno byc burdel). Jest jedno bardzo dziurawe i niejasne prawo z uliczkami stwarzajacymi mozliwosci uniewinnienia nawet najwiekrzego oszusta, a drugie t.z. niepisane prawo Urzednika Matola pociotka jakiegos Burmistrza czy tez Starosty, ktory mowiac po polsku nie rozumie tego co mowi, a wlasciwe zrozumienie podstawowych ustaw i obowiazujacego prawa jest dla takiego wprost niemozliwe. Jego umysl tego nie ogarnia. To w jaki sposob Prokuratury i ich Notable niszczyli uczciwie pracujacych zgodnie z prawem obywateli naszego kraju nie jest tajemnica. I czy chciaz jeden z nich odpowiedzial za swa anty-polska dzialalnosc, bo ja tak to widze; moim zdaniem to Kolaboracja i swiadome niszczenie tego co polskie. Az sie prosi aby ten temat bardziej rozwinac, ale nie chce byc posadzonym o nacjonalizm.

Autor: Scenthound  godzina: 18:30
Kolego Jerzy 030 Cytat ;To w jaki sposob Prokuratury i ich Notable niszczyli uczciwie pracujacych zgodnie z prawem obywateli naszego kraju nie jest tajemnica.Moim zdaniem to Kolaboracja i swiadome niszczenie tego co polskie. Chętnie się włączę w taką tematykę – bo mam sporo na pieńku z Tą byłą władzą . Kolega poruszył temat ciężki gatunkowo . A tu mamy zwykłych szpicli co donosili kto z kim śpi . A nawet z akta wymienianego tu '' pana sędziego '' to skazywał ''szwejów' w sprawach o kradzież koguta. Ale do sprawy. Cytat - ad Lelek. Scenthound, nie uwłaczaj swojej inteligencji i nie rżnij głupa. Kolego Lelku By się zabezpieczyć przed podobnymi - Twoim insynuacją . Scenthound,zapodał == Zobacz też == == Linki zewnętrzne == .Warto byś zapoznał się === Ustawa po nowelizacji przedstawionej przez Prezydenta === === Niekonstytucyjność ustawy lustracyjnej === ==== Niektóre przepisy uznane przez Trybunał za niekonstytucyjne ==== . Tym sposobem nadal uważam że jestem ''wybitnie inteligiiięęętny'' . A Ty zapewne nie sklejał byś kolejny raz podobnych bania luków. Cytat Lelka ; Sęk w tym, że żadna z tych lustracji nie dotyczyła działaczy PZŁ . To odpowiedz teraz tu wszystkim – o czym pisze Azill - co chciałeś wyartykułować poprzez kolejne zawracanie wody kijem Wisły. Cytat lelek ; Przypomnij sobie, kto ratował dr Blocha na posiedzeniu Głównej Komisji Rewizyjnej i zastanów się po co prezes GSŁ był aktywnym dyskutantem na posiedzeniu innego krajowego organu Związku? Co dla ciebie z tego faktu wynika . Fakt znany ale ni jak pisuje do kolejnego wpisu Azilla . Pytanie???? Nowe prawo , po co stanowić Cytat; Azill Nowe prawo? Nowe ustawy? W jakim celu? Czy po to by ich nie przestrzegać? Odpowiedz. Zgodnie z obowiązującemu prawem funkcjonowali funkcjonują i będą funkcjonować na tych stanowiskach .A reguły – demokracji – jakie by to w waszym mniemaniu nie była - biciem piany nie zmienicie. Wszystkim zainteresowanym tematem - nie po to by ''coś gasić'' podałem z detalami przyczynę czemu ci ludzie tam mogą funkcjonować . Jeśli chcecie kolejny raz w gronie - ''etatowych onanistów '' - prowadzić w tym akurat temacie dyskusję - uprzedźcie wpisem - '' Walimy z Azillem Kapucyna '' . Zapewniam was - Scenthound,nie będzie się wysilał '' ad, Lelek - głupkowatą merytorycznie wypowiedzią '' . Gdy - walęęę - Głupa to wcześniej lojalnie uprzedzam . Pozdrawiam Darz Bór.

Autor: Scenthound  godzina: 19:40
Ot taka dodatkowa informacja dla -Azila II – i ''Mam pomysła Cycu'' rozwiązać MSZ. (wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/402520,bernatowicz-w-msz-pracuje-131-b-tw-slu) Ferdek Kiepski.

Autor: WIARUS  godzina: 20:32
azil II
    Funkcjonariusze powojennego aparatu terroru komunistycznego do dnia dzisiejszego zajmują kluczowe stanowiska w PZŁ.
Może ich wymienisz z imienia i nazwiska i udowodnisz swoją tezę: tom I - 1944 - 1956 (www.ipn.gov.pl/ftp/pdf/Aparat_kadra_kier_tom%20I.pdf) i tom 2 - 1956 - 1975 (www.ipn.gov.pl/ftp/pdf/Aparat_kadra_kier_tom%20II.pdf) To może być interesujące ! Przynajmniej dla niektórych! Ze względu na ich długowieczność. Może to jest jakiś sposób na trwanie? PS Deszcz pada (przynajmniej u mnie) i nudno trochę więc szukaj ich czytając!

Autor: .marek  godzina: 20:52
To nie żadne lata czterdzieste ani pięćdziesiąte. Nie żadni współpracownicy służb nie istniejących od lat dwudziestu trzech. Nie żaden model. To członkowie kół - lenie i nieudacznicy, sami sobie kręcą bat na swoje zady. U mnie w kole - a nie jest to żaden ideał - z powodów dużo mniej spektakularnych niż tu opisywane samowolki zarządów - w ostatnich latach przestało łowczować dwóch łowczych przed końcem kadencji. Po prostu - walne wybrało, walne odwołało. I mimo takich czy innych animozji generalnie wszyscy są dalej kolegami, Trudno, żeby koło stowarzyszające kilkudziesięciu dorosłych Polaków było idyllą - są sympatie, antypatie, wspólne lub rozbieżne interesy. Nie wszyscy muszą się kochać. Ale jeżeli widzą wspólny cel wycieczki, to mogą działać. Składanie własnej pierdołowatości i lenistwa na karb uwarunkowań z lat czterdziestych budzi śmiech. To wszystko na ten temat. Darz Bór.

Autor: LDormus  godzina: 23:06
.marek Data: 31-08-12 20:52 [Wersja do wydruku] Składanie własnej pierdołowatości i lenistwa na karb uwarunkowań z lat czterdziestych budzi śmiech. Złota czcionka za to zdanie.