![]() |
Środa
03.11.2010nr 307 (1921 ) ISSN 1734-6827 Myśliwskie akcesoria Temat: Suzuki Jimny (NOWY TEMAT) Autor: castorfiber godzina: 14:13 Witam! Szykuje się do kupienia Suzuki Jimny. Szukam Jimny'ego produkowanego już po przejściu z paska na łańcuch rozrządu, czyli od kwietnia 2004 Jako że jeżdżę Gran Vitarą XL7 to ogólnie wiem jakie bolączki mają te samochody (rdza na blachach i ramie, stan napędów...) Pytanie do Koleżanek i Kolegów używających tych samochodzików: na co jeszcze warto zwrócić uwagę? A może ma ktoś taki samochód do sprzedania? DB Castorfiber Autor: Roofi godzina: 14:46 Miałem Jimka z 2002r ..... z łańcuszkiem rozrządu. Terez mam z 2006r po lifcie (też z łańcuszkiem) i jest jeszcze lepiej. Autko bardzo dzielne i zwinne, waży tylko 960 kg. Zatem kiedy koledzy w swych Navarkach, Patrolach i innych Disco leżeli i kwiczeli zakopani po dyfry, to ja jechałem spokojnie dalej. Dzielnośc w terenie niesamowita, konstrukcja ramowa, most tył i przód, prawdziwe terenowe napędy, blokada mostu + reduktor .... nie ma błota z którego by niewyjechał. Jedyna (dla mnie) wada, to trochę małe gabaryty samochodu. Jednak biorąc pod uwagę skąpe walory terenowe XL7, to w Jimku poczujesz prawdziwą różnicę. R. Autor: castorfiber godzina: 15:13 Z XL7 w terenie nie jest tak źle. Mały lift + dobre opony i trochę rozsądku i śmiga całkiem fajnie. Co prawda to do Samuraja lub Jimny to nie ta klasa... Autor: Patek godzina: 16:36 ad Roofi Ta blokada to chyba dodana przez Ciebie z danych "suzuki motor poland" wynika że" UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘD 4x4 Stały napęd na oś tylną + dołączany napęd osi przedniej (2WD/4WD) • • Przełożenie skrzyni rozdzielczo-redukcyjnej (Szosowe - zakres H / Terenowe - zakres L) 1,000 / 2,002 ja nie zdecydowałem na Jimny właśnie przez brak blokady tylnej osi Autor: Roofi godzina: 17:46 ad Patek. Czy możesz wskazać w którym miejscu napisałem że Jimek posiada blokadę tylnego mostu? Widzę że z ciebie niezły teoretyk ... ;o) ... dobrze że choć przeczytałeś instrukcję :o) ... bo Jimkiem napewno niejeździłeś. Gdybyś jeszcze zadał sobie odrobinę trudu, to napewno dowiedziałbyś się, że Jimek faktycznie posiada blokadę mostu. Jest to zapinny na sztywno most przedni, bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego. I to właśnie czyni przewagę Jimka nad innymi tego typu konstrukcjami.Stały napęd na tył (!), zapinany na sztywno przedni most + reduktor = najwyzsza dzielność w terenie. Koledzy z Haldexsami, wiskozami i innymi pseudoterenowymi sprzęgłami/wynalazkami przy Jimku po prostu wysiadają. R. Autor: Patek godzina: 18:44 ad Roofi masz racje że jestem teoretyk;-) w kwestki Jimny i blokady: cyt z Twojego postu" Dzielnośc w terenie niesamowita, konstrukcja ramowa, most tył i przód, prawdziwe terenowe napędy, blokada mostu + reduktor .... " skoro masz -to podziel się wiedzą , bo dla mnie dołączanie przedniego mostu+reduktor,to nie to samo co dołączanie przedniego mostu+reduktor+blokada tylnego mostu, O tym że to Suzuki jest bardzo dzielne w terenie wiem tylko z opowiadań kolegów,-właścicieli innych aut"objechanych"przez Jimiego-;), dlatego mnie ono mocno interesuje i zbieram przy każdej nadarzającej się okazji informacje "co i jak" A jak w/g Ciebie disel czy benzyna? Autor: dziku123 godzina: 18:45 ad. Roofi Czytając Twoją wypowiedź, mocno się zdziwiłem bo nie kojarzę, by Jimny miał blokadę, a sam napisałeś "...blokada mostu + reduktor .... ". Chyba, że ta blokada jest dołożona, albo ma kolega jakąś limitowaną wersje. db Autor: Roofi godzina: 20:21 Jak już pisalem, "Jest to zapinany na sztywno most przedni pozbawiony międzyosiowego mechanizmu różnicowego". Zatem w momencie zapięcia jest zablokowany przenosząc stały moment 50:50. W strszych wersjach "zapinanie" odbywało się dzwignią, w nowszych modelach przyciskiem na tablicy. Tylna oś w dalszym ciągu posiada mechanizm rónicowy. W wyniku takiego rozwiązania, nie można jeździć na zapiętym przodzie po asfalcie. Ale za to w terenie nie do przecenienia. Zatem zamiast niefortunnego stwierdzenia "blokada mostu", powinienem napisać bardziej precyzyjne - posiada na stałe zblokowany most przedni z możliwością płynnego zapinania przy prędkości do 90 km/h. Mieszkam i pracuję na terenie obwodu mojego KŁ, w łowisko jajczęściej chodzę piechotą, zatem dla bardzo krótkich przebiegów w Jimku posiadam silnik 1,3 benz. Silnik bardo cichy i ekologiczny, spalanie trasa około 7,5 L. Nominalnie może wydwać się trochę słaby ale na 2 osoby spokojnie daje radę. Szosa max 150 km/h, z reduktorem w każdy teren bez problemu. R. Autor: WJarek godzina: 21:12 @ Roofi: Międzyosiowy mechanizm różnicowy występuje między osią przednia a tylną. Jimny (oraz wiele innych, jak Samurai, Vitara , starsze GV, Terrano...) go nie posiada, a określenie "zapięcie na sztywno" oznacza sposób dołączenia przedniej osi bez tego mechanizmu. Skutkiem jego braku jest równy podział momentu obrotowego między oś przednią a tylną, czyli wspomniane 50:50. Mechanizmy różnicowe w mostach działają cały czas i nie są blokowane w tym modelu. Autor: Gimli godzina: 21:20 Kolega WJarek ma całkowitą racje. Blokady mostów można dokupić - koszt 3 tys zł na most DB |