![]() |
Czwartek
11.08.2011nr 223 (2202 ) ISSN 1734-6827 Myśliwskie akcesoria Temat: HONDA CRV Autor: nikon godzina: 00:07 Ja mam Grand Vitarę z 2003.To trochę więcej niż kolegi budżet,ale warto się zastanowić. Na trasie spisuje się doskonale,wygodne i oszczędne. Mam V6 2,5 z inastalacją gazową, pali nie mniej niż 11,5 ltr/100km Moja była wyprodukowana w Japoni,silnik suzuki, bez turbiny, 153 KM, nie mogę złego słowa powiedzieć. Moc sie czuje, nie brakuje jej. W teren jest troszkę niska,ale to też zależy od upodobań. Poprostu jeżdżę tak,aby było dobrze.Musi być do tego bagażnik na hak,bo w środku miejsca za dużo nie ma. Oczywiście kolega pytał o Hondę, ale na część postu jednak odpowiadam,bo auto jest bardzo uniwersalne. DB Autor: Mike 6,5x55 godzina: 12:10 Witam, CRV to solidny i bezawaryjny samochód, ale.... do jazdy po asfalcie. W terenie (nawet lekkim) zupełnie sobie nie radzi (przynajmniej w porównaniu z bezpośrednią konkurencją: Suzuki, Toyota itd...). Nie ma też reduktora - niby w lekkim terenie niepotrzebny, ale... zimą, kiedy będziesz musiał przejechać przez głębszy mokry śnieg reduktor już się przydaje (i oszczędza sprzęgło przy umiejętnej jeździe). Wspomniana przez kolegów Grand Vitara posiada reduktor w każdej wersji, niezależnie od silnika i nadwozia. Wyjątkiem jest nowa Grand Vitara (po 2005 roku) w wersji 3 drzwiowej z silnikiem 1,6 benz. - tam reduktora nie ma. Nie mają go też niektóre wersje z rynku amerykańskiego. Ale jak pisałem, dotyczy to aktualnego modelu. Wszystkie stare (przed 2005) Grand Vitary mają redutkor (przynajmniej te z rynku europejskiego). Jeśli Grand Vitara (przed 2005) to doradzam silnik benzynowy 2,0 L - bezawaryjny i długowieczny. Zwróć jedynie uwagę czy nie dzwoni rorząd (przy większym przebiegu). Jest to rozrząd łańcuchowy. Po 150 - 200 tys. km może być go lekko słychać - jeśli samochód jeździł na dobrym oleju to najczęściej pomaga wymiana napinacza i prowadnic łańcucha (niezbyt wielki koszt). DB Mike |