Piątek
11.08.2017
nr 223 (4394 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Gaz w Suzuki Jimny 1,3 benzyna

Autor: szamot  godzina: 07:57
MirekGrab, ale się uśmiałem, to jest dobre, ha ha......

Autor: Mike 6,5x55  godzina: 10:31
myszon, Tak jak napisali koledzy - regulacja zaworów poprzez płytki (wypalające się gniazda zaworowe powodują postępującą ciasność na zaworach wydechowych i konieczność wymiany płytek na co raz cieńsze- nie wszystkich - co jakiś czas...) Aż do momentu kiedy skończy się zakres płytek.... :-( zależnie od klasy instalacji LPG (odpowiednia mieszanka i spalanie) to może być od 60 000 km do 150 000 km Wtedy regeneracja głowicy i wpasowanie utwardzanych gniazd zaworowych, które wyrobią kilka razy dłużej niż fabryczne. Koszt z wymianą zaworów to circa 1500 - 2000 zł, zależnie od serwisu. Są jeszcze magicy, którzy szlifują trzonki zaworów żeby uzyskać odpowiedni luz - nawet to jeździ coś takiego ale to lekka "rzeźba" - nie polecam. Ogólnie silniki Suzuki nie kochają LPG właśnie z uwagi na głowice i słabe gniazda zaworowe (to samo będzie w Grand Vitarze 1,6 ; 2,0 i 2,4 i SX4 1,6). Nowsze silniki, które są na szklankach mają tą samą przypadłość tylko regulacja droższa bo wymieniasz szklanki a nie płytki. Grand Vitara 2,4 też ma szklanki - to rozwiercony silnik 2,0, który był na płytkach ale ze zmienioną głowicą. Jak jeżdżą na benzynie, są bardzo długowieczne. DB Mike

Autor: tribal2  godzina: 10:55
Mike a stare 1,6 8V jak głowica znosi LPG. Mam instalacje na Blosie i bardzo chwale sobie to rozwiązanie, zero zmulenia w porównaniu z benzyną.

Autor: Mike 6,5x55  godzina: 11:07
tribal, który rok i jaki samochód ?

Autor: tribal2  godzina: 12:10
Krótka vitara z 1998r. zdaje się że hiszpanka.

Autor: sowland  godzina: 18:44
110 tyś zrobiłem Jimnym na gazie.Raz musiałem robić głowice.Teraz mam silnik 1,6 i tą samą głowice i jak się popsuje to naprawie i dalej będę jeżdził DB