Czwartek
13.09.2007
nr 256 (0774 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: PAJERO CZ VITARA

Autor: Borsuk 2  godzina: 10:04
Do polowania i dojazdy do pracy korzystam od 2 lat z krótkiego Mitsubishi Pajero 2,5 TD rok prod. 1995 - polecam: praktycznie bezawaryjny, zero ognisk korozji przy oryginalnym lakierze, zużycie ON po mieście i spokojnej jeździe (ok 2000 obr./min) 8,5 l, w zimie o 1 litr więcej, przy napędzie x4 dochodzi następny 1 litr. Przy zakupie dobrze jest zwrócić uwagę czy samochód ma Webasto - bardzo przydatne w zimie :-))) Po złożeniu siedzeń jeleń wchodzi bez problemu. Można też założyć składany bagażnik dodatkowy na hak holowniczy i mamy wówczas wymarzone auto dla myśliwego.

Autor: sharky  godzina: 11:24
Zdecydowanie Pajero (krótkie) w dieslu. Jeszcze się na nim nie zawiodłem, służbowo miałem UAZa i Pajero mu nie ustępuje w terenie. Osobiście polecam Urala M-63 z koszem i napędem na kosz ;-))) Wjedzie wszędzie, mało pali, zwierzyna do kosza lub na koło zapasowe. DB i pozdro dla miłośników "starych ruskich"

Autor: MariuszG  godzina: 12:13
ale założycie tematu coś ucichł...

Autor: hunter44  godzina: 23:16
Zgadzam się z wiekszością opinii kolegów dotyczacą Pajero, ale nie ze wszystkimi. Ponieważ kolega Rafał pyta o Pajero to od siebie mogę dodać: Pajero 2.5 TDI rocznik 91 long, jeździłem 11 lat. Przejechałem około 200 tys km. Średnie spalanie 12 l, auto nigdy mnie nie zawiodło. Absolutnie nie zgadazam się, że ma nie trwałą głowicę (Nissan Patrol GR owszem tak). Auto odporne na korozję, ceny części do przyjęcia, wszystkie części dostępne. Bardzo obszerne, po złożeniu tylnej ławy i siedzeń trzeciego rzędu, tapczan do spania. Po złożeniu tylnej kanapy olbrzymi bagażnik. Od dwóch lat eksploatuje Pajero 2.8 TDI rocznik 1997 również long. Przejechałem około 30 tys km średnie spalanie 11,6 l, zero korozji, tylna kanapa dzielona, także przestrzeń bagażową można konfigurować na różne sposoby. Auto tak samo niezawodne, a do tego brak kompleksów na szosie maks moment 300Nm, silnik elastyczny. Bardzo wydajne ogrzewanie jak i klimatyzacja. Ale oczywiście dla nas myśliwych najważniejsze są parametry w terenie. Otóż model 2.8 TDI ma rewelacyjny system Super-Selekt, czyli można jeździć po czarnym z zapiętym napędem na przód, gdyż jest centralny mechanizm różnicowy. Jest też 100 % blokada tylnego mostu, oczywiście również reduktor jak i w poprzednim Pajero. Także jeśli chodzi o napęd to tylko Toyota LC i Merdedes G, dorównuje nie ma tego ani Patrol, Terano czy Suzuki. Oczywiście gabaryty samochodu i skręt trochę przeszkadzają w lesie, ale pojemność bagażnika i komfort podróżowania rekompenują ten mankament. Zakładając opony typu AT, zapewni się wystarczającą dzielność w terenie jak i dostateczny komfort na szosie. Wiem, że każdy chwali swój samochód, ale biorąc pod uwagę moje kilkunastoletnie doświadczenie (przed Pajero 4 lata jeździłem Ładą Niva) jakie mam z tą marką jako mysliwy, uważam, że jest to wymarzone auto dla myśliwego. Tym bardziej, że jest teraz naprawdę duży wybór aut używanych w cenach do zaakceptowania, biorąc pod uwagę zalety jak i bezawaryjność auta. DB