Piątek
11.04.2008
nr 102 (0985 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Honda CRV opony

Autor: Gimli  godzina: 09:26
ad Drwal 35 i Piotr Waślicki o BFG A/T nic nie pisałem bo nie używałem. Osobiście mam złe doświadczenie z Wranglerów (zeszły sezon na nich jeżdziłem i chętnie sie ich pozbyłem), na mokrym asfalcie wg. mnie - podkreślam chodzi o moje zdanie, były tragiczne. Ale każda sroka swój ogon chwali i nikomu tego nie zabraniam. Poza tym przyzwyczaiłem sie że jak młody coś powie to i tak nic to nie warte. P.S prawko mam 7 lat i zrobiłem tylko 300 tys kilometrów wiec sie nie znam.

Autor: Gimli  godzina: 10:49
"nie warte" piszemy razem :P

Autor: ozmos  godzina: 19:28
Jeśli chodzi o przyczepność na mokrym asfalcie, to zależy ona od mieszanki bieżnika, a rzeźba bieżnika nie ma praktycznie znaczenia. Dlatego najlepsze opony do jazdy po mokrym asfalcie mają skromny bieżnik bo warunki do aquaplaningu na torze praktycznie nie występują, i bardzo małą żywotność wynikającą z miękkiego bieżnika - też dla ścigantów mało istotne. Dobre opony drogowe na asfalt mają umiarkowanie miękki bieżnik, przyzwoitą żywotność, i wyraźny bieżnik, umożliwiający zachowanie przyczepności w wypadku wjechania w kałużę. Opony terenowe muszą mieć bieżnik z twardej mieszanki, aby miały sensowną żywotność, a to powoduje że ich przyczepność na mokrym jest średnia, kiepska, lub bardzo kiepska. Aquaplaning na takich oponach nie zagraża, bieżnik ma wystarczającą ilośc rowków które odprowadzą wodę. W wypadku Hondy CRV jest jeszcze jeden potencjalny problem - sprzęgło lepkościowe, które można łatwo przegrzać w ostrzejszym terenie, a opony o dobrej w terenie przyczepności znakomicie obciążenie tego sprzęgła podnoszą.