Poniedziałek
08.03.2010
nr 067 (1681 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Opony AT  (NOWY TEMAT)

Autor: KubaG  godzina: 12:09
Koledzy - szukam jakichś opon uniwersalnych w miarę możliwości. Generalnie padnie pewnie na jakiś model AT - w grę wchodzi BF Goodrich AT i narazie jest na czele stawki ;), jednakże interesują mnie głównie opinie o oponie Goodyear Wrangler AT/SA - czy ktoś używał z Was tej oponki? Jak się ona zachowuje ? Jak w terenie/na czarnym ? Jak trwałość ? DB KubaG

Autor: HASAH  godzina: 12:44
Będziesz zadowolony śmigam na nich cały rok!

Autor: Gimli  godzina: 12:44
BF Goodrich AT poecam :) Goodyear Wrangler AT osobiście nie używałem ale kolega ma na Hundaiu Galoperze i bardzo szybko się zużyły p.s tak czytam i czytam ten dział i mysle ze przydałby się dodatkowy poddział dotyczący 4 kółek :)

Autor: KubaG  godzina: 13:03
Gimli - tylko które Wranglery AT ma ? Miałem w Vitarze Wranglery ATR i fakt - znikaływ oczach - te AT/SA to jakaś nowiutka opona ...

Autor: Canis Lupus  godzina: 13:20
a ja radze jednak MT. Sam mam AT BF Goodrich w Pajero i uważam ze zrobiłem błąd. Czasem brakuje tej odrobiny zadziorności i trzeba kombinować. Cena taka sama, jazda po czarnym bez większej różnicy ale za to w terenie niebo a ziemia - wiem bo kolega takie ma i tam gdzie on wjeżdża ja na swoich nie daje rady- i wbrew pozorom wcale nie mówię o bardzo trudnym terenie a jedynie gliniastej, podmokłej łączce. Jeśli chodzi o wytrzymałość AT to zrobiłem na nich ok 50 000 i nie widzę większego zużycia.

Autor: KubaG  godzina: 13:43
Canis Lupus - wszystko kwestia też jakie auto i jaki teren. U mnie teren raczej lekki - głównie piachy itp, a tu raczej lepiej powinien się AT spisywać.

Autor: sowland  godzina: 13:45
AT nie za bardzo się nadają na gliniaste podłoże bo sie zapychają.Ale nikt mnie nie przekona że po czarnym jeżdzi sie tak samo na nich jak na MT-kach.O walorach akustycznych nie wspomnę.Polecam TE (aukcja.onet.pl/show_item.php?item=929375260) oponki i sprzedawce.

Autor: artek202  godzina: 13:50
Ja tez smigam na KUMHO at i sa super,a po "czanym" naprawde ciche.

Autor: Gimli  godzina: 14:36
KubaG rozmawiałem z kolegą ma ATR, ale mówi że miał inne jakieś wczesniej i też szybko się zużywały. najwyraźniej miękkiej gumy uzywają.

Autor: qwertyuio  godzina: 15:47
Goodyear Wrangler ATR jest ciekawszą oponą, zdecydowanie mniej się zapycha niż BF Goodrich AT, ale jest to miękka opona. Dobrze spisuje się cały rok, ale szybko znika bieżnik. I jeszcze jedno- Goodrich AT ma zdecydowanie mocniejsze boki, co jest ważne w oponach terenowych. Co do polecanego Generala Grabber AT2 to też ciekawa opona, ale biorąc pod uwagę, że jest to praktycznie kopia Goodricha AT, raczej nie warto się na nią decydowac. Po pierwsze opona sporo odbiega jakością od Goodricha, a po drugie jest u nas dośc trudno dostępna, co może byc problemem w razie poważnego uszkodzenia jednej z opon. Pozdrawiam DB

Autor: Piotr Gawlicki  godzina: 16:19
Opona całoroczna z oznaczeniem M+S (błoto+śnieg) musi być miękka, bo inaczej w zimie będzie się ślizgać jak letnia. A jak jest miękka, to w lecie będzie się ścierać szybciej, niż opony letnie. W tej konkretnej sprawie nie ma rozmiaru opony i marki samochodu, ale błędem byłoby wstawianie opon ciężarowych (duża wytrzymałość na nacisk) do samochodu osobowego.

Autor: rysioh  godzina: 16:26
Kuba, ja na Wrangler AT/R przejechałem ~25 tyś i są jak nówki. Na zimę kupiłem zimówki bo jak na mój gust ATR ślizgały się dość mocno przy hamowaniu. Ciekaw jestem co wybierzesz :-) DB!

Autor: KubaG  godzina: 18:20
Ad. Piotr Gawlicki - BFGoodrich AT to opona z mieszanki M+S. Ad, rysioh - pewnie się skończy na tych Goodrichach - kwestia zdecydowania się jeszcze na rozmiar ;)

Autor: qwertyuio  godzina: 20:27
"BFGoodrich AT to opona z mieszanki M+S" zgodnie ze specyfikacją producenta, wszystko się zgadza, ale w rzeczywistości nie jest to opona, która daje komfort jazdy na śniegu i śliskiej nawierzchni. Porostu trzeba pamiętac na śliskim, że tam gdzie opona typowo zimowa daje sobie doskonale radę, BFGoodrich AT może nam sprawic niespodziankę. Jest to szczególnie ważne przy dużych, ciężkich terenowych autach, gdy jedzie się po asfalcie i nagle robi się ślisko. Łatwo wtedy wyleciec z zakrętu. Jedno trzeba przyznac - W gronie opon typu AT, BFGoodrich AT jest najlepszą oponą pod względem jakości, wytrzymałości i trakcji.

Autor: balaam  godzina: 20:54
kumho (www.kumhotire.com/tire/tire_detail.jsp?category_cd=003004000000000) toco najwazniejsze dobre w terenie i ciche na czarnym pzdr

Autor: Kobuz 2  godzina: 21:28
A co sądzicie o TEJ OPONIE (www.opony-4x4.pl/zdjecia/duze/mp71_duze.jpg) - MATADOR IZZADRA, chciałbym założyć bo terrano II. DB Kobuz 2

Autor: Gimli  godzina: 22:22
To może warto pomyslec i zamiast ATeków kupić te nowsze MTki BFGoodrich, podobno to całkiem niezły kompromis