Poniedziałek
29.11.2010
nr 333 (1947 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Samochód terenowy

Autor: Leśnik1  godzina: 12:32
Dzięki koledzy za informację jak na razie to wiem, że nic nie wiem a temat aut to temt rzeka. Gdyby były 2 marki wybor byłby łatwiejszy :)

Autor: jegerborne  godzina: 12:37
Tylko LR I 200 Tdi

Autor: Leśnik1  godzina: 14:20
jegerborne Ten z lewej na pewno daleko zajedzie z tym prześwitem i wyciągarką, niemniej podejrzewam, że z tak wysokim środkiem ciężkości buja na szosie. DB

Autor: jegerborne  godzina: 14:43
Lesnik1 nic podobnego LR ma tak zestrojone zawieszenie, że nic nie buja kwestia dobrania sprężyn. Jak podniesiesz Disco o 2" to dopiero jedzie jeszcze do tego najlepiej odpowiednie laczki typu MT KM2.

Autor: Bear  godzina: 19:12
czy lift daje coś więcej niż możliwość pokonywania wody o większej głębokości (poźniej naleje się do środka)? jeżeli tak to wg mnie chyba jedynie dla przeprawowców, dla mysliwych nie warto bo prześwit do osi sie nie zmienia - lepiej założyć "wyższe" koła

Autor: TEXTOR  godzina: 19:29
Lift daje znacznie więcej. Pozwala założyć wyższe opony, czyli zwiększa prześwit,; zwiększa kąty natarcie, rampowy i zejścia (dość pomocne zwłaszcza przy dłuższych autach), poprawia wykrzyże i skok zawieszenia (nie body lift). Do potrzeb myśliwskich przydatny w zasadzie przy autach fabrycznie niskich, długich i o dużych zwisach.

Autor: Bear  godzina: 19:39
no tak, natarcia i wysokie koła to się przydaje w terenie - czyli w którym miejscu się liftuje? - resory, sprężyny? mam jeszcze pytanie co to są zwolnice? czy one mają wpływ na prześwit?

Autor: wald  godzina: 20:04
TEXTOR znam paru posiadaczy Land Cruisera to na pewno więcej niż użytkownicy... albo zajrzyj na tlc org.pl. Znam też paru jeepniętych tych nie rozumiem te upierdliwe drobne awarie...

Autor: TEXTOR  godzina: 20:24
wald Owszem LC, czy Patrol to zupełnie inna bajka i inna półka cenowa niż popularne japońce. Nie zmienia to jednak faktu, że LC poza LJ70, to tak samo nudne auto jak i inne.:-) Jeepniętych, landroverowców i niektórych patrolowców nikt nie rozumie. Taka fanaberia. Te auta mają w sobie coś. Niektórzy twierdzą, że duszę. Te drobne awarie nie zniechęcają, a często wręcz przeciwnie. Przerobiłem już różne auta i wszystkie traktowałem ostro. Przy żadnym nie lubiłem grzebać. Mój Jeep jak na razie się nie psuje (tfu, tfu) i bardzo dobrze, ale jest to pierwsze auto przy którym chciałoby się posiedzieć więc kombinuję coby tu dorobić, przerobić, poprawić. Nie pytaj dlaczego tak jest, bo nie wiem. Nie był to zakup z rozsądku, a okazał się strzałem w 10.

Autor: TEXTOR  godzina: 20:28
Bear Metod liftu jest tyle co i aut. Wszystko zależy od tego, czy jest na sztywnej ramie, czy nie, na sprężynach, resorach czy drążkach, czy użytkujemy tylko w terenie, czy też chcemy zachować max komfortu na czarnym, no i najważniejsze ile chcemy, czy też możemy wydać.

Autor: REALISTA.  godzina: 20:28
Czy Disco II ma rozrząd na pasek? DB R.

Autor: TEXTOR  godzina: 20:32
Wydaje mi się, że Td5 ma łańcuch.

Autor: Leśnik1  godzina: 23:20
To może jeszcze zapytam jakie biegi ma terrano?? 2h - tył, 4h - 4 koła, 2L - 2 koła jedno z przodu drugie z tyłu z reduktorem??? A disco jak ma?? cały czas na 4, 4 + reduktor. Rozumiem że blokady żaden z nich nie ma??? A frontiera tak jak terano?? DB

Autor: TEXTOR  godzina: 23:38
Wszystkie auta z przodem zapinanym na sztywno (Vitara, Pajero za wyjątkiem SS, Terrano) 2H-napęd tył, 4H-napęd na obie osie z normalnym przełożeniem, 4L-obie osie+reduktor, w większości. Disco-napędzane obie osie cały czas, blokada centralnego dyfra napęd jak na sztywno, reduktor (oznaczeń nie pamiętam musiałbym rano zobaczyć). DB

Autor: WJarek  godzina: 23:39
@ Leśnik1: 2H, 4H i 4L - 4 koła z reduktorem. Terrano ma (w większości) automatyczną, częściową blokadę LSD.