Poniedziałek
29.11.2010
nr 333 (1947 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Serwis Delta Optical  (NOWY TEMAT)

Autor: Hubi_01  godzina: 11:13
Witam, Chciałbym się podzielić z bracią łowiecką tym, co spotkało mnie w zeszłym tygodniu. Otóż gdy spadła temperatura na zewnatrz zacząłem zauważać że podczas polowania czy to nocnego czy w dzień lornetka straciła jakby ostrość. Obraz niewyraźny bez możliwości jego regulacji. W nocy jakby delikatna mgła była. Aby moja opinia nie była subiektywna pokazałem lornetkę tacie , a następnie jeszcze innemu koledze, który również poluje ze sprzętem delty. Odpowiedz była jednoznacza, coś się stało że widać w niej gorzej. Zdecydowałem się na reklamacje w firmie „Knieja” w Krakowie gdzie została kupiona. Lornetka została przyjęta do reklamacji(Bardzo dziękuje Kolegą z „Kniejii” za profesjonalna i miłą obsługę oraz chęć pomocy. Oby takich miejsc w Polsce było więcej). Po upłynięciu dwóch dni dzwoni Pan z serwisu delty, z pytaniem jakie są usterki bo oni nic nie widzą. Po opisaniu objawów telefonicznie, i zasugerowaniu że lornetka być może uległa rozszczelnieniu, Pan stwierdził że nie ma wody w środku więc lornetka JEST SZCZELNA. Ponadto zasugerował mi, że lornetka na pewno zaparowała mi z zewnątrz i wystarczyło szkła przetrzeć kawałkiem flaneli. Szczerze mówiąc pierwszy raz miałem przyjemność rozmawiać z osobą, która sugerowałaby mi, że jestem jakimś idiotą. Zapytałem więc jaki mają sposób na sprawdzenie szczelności optyki. Odpowiedź: Wkładamy na noc do wiadra z woda. Jak rano jest w środku woda to lornetka nie jest szczelna. Jak nie ma wody to wszystko ok. Następnego dnia zadzwoniłem do nich i usłyszałem że wody w środku nie ma. Nie wiem jak działają inne serwisy sprzętu optycznego ale tak to sam mogę sprawdzić bez ich fatygi. Kolejną usterką jaką zgłosiłem było poluźnienie śruby, która odpowiada za regulacje rozstawu okularów. Gdy była nowa trzymała. Teraz ustawiając rozstaw, po przejscie kilkuset metrów lornetka się składa. Odpowiedź z serwisu: Ja rozłożyłem ją, trzymam teraz w ręku i nic się nie dzieje, lornetka się nie składa. Próby tłumaczenia, lornetka zawieszona na szyji podczas podchodu zachowuje się inaczej niż trzymana w ręku nic nie dały. Tym samym w karcie gwarancyjnej wpisano: LORNETKA W 100% SPRAWNA. Nie wiem może standardy w innych serwisach wygladają tak samo, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi że coś tu jest nie tak. Ja już nigdy nie kupie nic tej firmy. Choćby przez to jak potraktowano mnie podczas rozmowy telefonicznej. DB Adrian

Autor: Szelest  godzina: 11:41
Jedank ta firma to prawdziwi profesjonaliści. Testu na szczelnośc pogratuluję im sam i tam zadzwonie !!! Współczuję Koledze Pozdrawiam

Autor: łowca90  godzina: 13:57
jaki kolega ma model tej lornetki 8x56 tiatanium ? DB

Autor: baca1051  godzina: 14:01
obcykany ten serweisant...hmm....jaka wyszukana metoda. widzisz trzeba bylo zapytac w jakim wiadrze trzymał bo jesli w ocynowanym to moglo nie pokazac błędu...:)

Autor: miś  godzina: 14:42
Jasny gwint. Próba wody była. A ognia?. Średniowiecze jak nic. Dzisiaj po południu cały swój sprzęt wkładam do wanny i czekam. mis

Autor: Hubi_01  godzina: 15:36
ad kol. łowca90 Tak DO titanum 8x56.

Autor: myłkus!!!  godzina: 17:28
A ile kolegów pisze po co kupować swarovskiego , zeissa jak można miec delte i tak samo widać , widać jakie tam asy pracują w serwisie , dziękuje bardzo za tą firme , kolege sprzedaj tą lornetke i kup dobre szkło DB

Autor: Matar  godzina: 18:05
Prawda jest taka, że płacąc za markowy sprzęt płacimy poniekąd za długi serwis (przeważnie 30-letni), kulturę sprzedaży i swoją satysfakcję z bezawaryjności. Trochę wkurzające, ale tak niestety jest. Mimo wszystko nie dawaj za wygraną w końcu to oni sprzedali Ci to cudo. Pozdrawiam

Autor: Andzrej  godzina: 20:14
Hubi_01 mam pytanie , czy lornetka po powrocie z serwisu jest sprawna, czy też usterki pozostały????

Autor: Sławomir Wojtera  godzina: 20:41
A swara czy zeissa jak sprawdzają czy jest wodoodporny? No na pewno poddają każde łączenie i klejenie z osobna pod ultradźwięki czy coś innego bardzo kosztownego.

Autor: Felis silvestris  godzina: 21:33
Jaka kasa za sprzęt taki serwis.... a swoją drogą to Delty się psuja?????????????????????????????????????? To NIEMOŻLIWE!!! ;)

Autor: WJarek  godzina: 21:53
Z serwisem delty miałem kontakt dwa razy, ostatnio pół roku temu. Za pierwszym razem bezproblemowa naprawa gwarancyjna, za drugim wymiana tego samego egzemplarza na nowy, z zastrzeżeniem, że chociaż serwis nie stwierdza odnowienia usterki, ale "ze względu na dbałość o wizerunek firmy... itd." Moim zdaniem, jeśli masz już lornetkę z powrotem, a problemy pozostały, skontaktuj się z firmą, ale nie z serwisem, tylko zażądaj rozmowy z np. kierownikiem działu marketingu, powiedz jak zostałeś potraktowany. Delta zaczynała od handlu najtańszą tandetą i teraz, aby wymazać z pamięci klientów złe skojarzenia, dba o marketing i swój wizerunek, wiec powinno pomóc. Co do szczelności - po wyjściu na dwór /na pole i ochłodzeniu ciśnienie w lornetce spada, i jeśli uszczelnienia okularów są słabe, to zasysa ona powietrze z zewnątrz wraz z parą wodną. Próba w wiadrze nic nie da, jeśli nie ma różnicy temperatur (albo jest niewielka). Wystarczy nagrzać lornetkę np. na kaloryferze i wtedy włożyć do wiadra z zimną wodą, nie ma siły, żeby taki eksperyment wytrzymała, ale wtedy powiedzą, że została zepsuta celowo! Darz bór.

Autor: Hubi_01  godzina: 22:38
ad. kol. Andrzej Po powrocie z serwisu nie miałem okazji jej jeszcze przetestować w terenie. Jednak biorąc pod uwagę, że nic nie zrobiono z nią w serwisie przeczuwam jaki będzie efekt. Jedyne co "serwis" zrobił" to próbował dokręcić śrubę odpowiedzialną za rozstaw okularów. To widać bo pozostawili niewielkie ślady po dokręcaniu.(jakby była możliwość jej delikatnego dokręcenia to nie fatygowałbym takich poważnych fachowców). Lornetkę w najbliższym czasie przetestuje i poproszę kolegę o obecność wraz ze swoją DO 8x56- oby nie zarzucono mi że marudzę. ad. kol. WJarek Dziękuje za wskazanie ewentualnej drogi w celu ubiegania się o swoje. Koniec końcem za lornetkę zapłaciłem (może nie górę pieniędzy) i chciałbym widzieć to co widziałem gdy była nowa. Tzn. 1,5 roku temu. DB Hubi