Wtorek
12.04.2011
nr 102 (2081 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: NAIWNE PYTANIE a moze i nie naiwne

Autor: TEXTOR  godzina: 15:39
Temat wałkowany wielokrotnie. Hen Chciałeś poprawić CYJANKA, ale Ci nie wyszło "Jesli przedni most ma mechanizm roznicowy otwarty, sily napedowe na kolach przednich sa rowne i maksymalnie takie, jak sila na kole o mniejszej przyczepnosci. Jesli wiec ktores z kol przednich stoi na czystym lodzie albo jest uniesione w powietrze, wtedy przednia os nie jest napedzana wcale." Oś jest napędzana przy zblokowaniu centrala, tyle tylko, że koła nie przenosza tego na podłoże, a to zupełnie inna sprawa. W przypadku niezblokowania centralnego napęd może być przenoszony tylko na jedną oś mimo załączenia przedniego napędu. lupus77 Napisz o jaki przycisk Ci chodzi, bo jedyny jaki kojarzę, to przycisk zmiany biegów (n P na D lub R). Bez jego wciśnięcia drążek w pozycji P powinien być zablokowany, żeby uniknąć przypadkowego załączenia napędu w czasie postoju.

Autor: czaran  godzina: 17:09
cyjanek Jeszcze nie mam tego auta ale szukam i zanim kupie chce jak najwiecej wiedziec.W jednym egzemplarzu na drazku jest L , N , ALH i brak przycisku z symbolem mostow , w innym egzemplazu jest przycisk a na drazku chyba tylko L,N,H

Autor: Hen  godzina: 18:55
Oj TEXTOR, TEXTOR, wyjasnialem Ci to kiedys, przy innym temacie, minelo pare miesiecy, a Ty ciagle nic nie rozumiesz. A wiec ostatni raz: Podstawowa zasada dynamiki jest zasada "akcji i reakcji" . To bylo w szkole, ale Ty pewnie byles wtedy na wagarach ;) Po to, by istnial aktywny moment napedowy, musi byc opor na kolach, w przeciwnym wypadku na wale napedowym moment jest rowny zeru. Gdybys zalozyl dynamometr, to bys sie o tym przekonal. Po zablokowaniu mechanizmu centralnego most przedni jest przylaczony, ale to nie znaczy, ze napedzany. Przylaczony most przedni moze byc napedzany przez silnik, moze byc hamowany przez silnik (w obu przypadkach potrzebna jest jednak sila oporu na kolach!) , albo zupelnie nic, zerowy moment napedowy, gdy jedno kolo jest w powietrzu przy otwartym przednim dyfrze. Czy to kiedys do Ciebie dotrze? "W przypadku niezblokowania centralnego napęd może być przenoszony tylko na jedną oś mimo załączenia przedniego napędu." Kolejna bzdura. Mechanizm centralny niezablokowany przenosi moment napedowy po rowno na przedni i tylny most, tyle, ile moze przeniesc most stojacy na bardziej sliskiej nawierzchni. Taka jest po prostu charakterystyka mechanizmu roznicowego otwartego, nie tylko centralnego, ale i tych w mostach. TEXTOR, nie probuj oceniac tego, co ja pisze, nie jestes w stanie. Ja jestem zawodowcem, a Ty amatorem, ktory musialby sie jeszcze duuuzo nauczyc - pod warunkiem, ze bedziesz chcial, a nie bedziesz staral sie zaczarowac rzeczywistosc by bylo tak, jak Ci sie wydaje :) Bez urazy, Pozdrowienia, Darz Bor

Autor: lupus77  godzina: 20:33
Ad Textor Konkretnie na drążku zmiany biegów z prawej strony drążka, wielkości 1grosza.Po wciśnięciu(sygnał) pojawia się pulpicie miedzy zegarami.

Autor: TEXTOR  godzina: 20:36
Hen Owszem jestem amatorem, ale za to praktykiem. Proponuję mały eksperyment. Podlewaruj przednie koła i włącz napęd z niezablokowanym centralem. W efekcie kręcić się będą koła przednie, a auto będzie stało w miejscu. Wyjaśnij więc, czy napęd jest przenoszony na koła przednie, czy też kręcą się siłą woli? Opór będzie na kołach tylnych, ale wał tylni ani drgnie. Jeśli central zablokujesz auto ruszy, bo "napęd" będzie przenoszony przez oba wały. Zauważ jeszcze jedno. Pytanie nie jest o to, które koła pozwolą autu jechać, ale które będą się kręcić, a kręcić będą się zawsze te, które będą miały lżej, a nie te które pozwolą autu ruszyć. Różnica pomiędzy sposobami wyjaśnienia tego samego tematu między nami polega chyba głównie na tym, że chyba obaj wiemy jak to działa, ale ja piszę jak to zaobserwować w praktyce, a Ty szafujesz naukowo-teoretycznymi podstawami gmatwającymi problem dla laika. Niemal wszyscy słowo "napęd" rozumieją jako "które koła się kręcą" bez wnikania w mechanikę, momenty napędowe, obrotowe, aktywne itd. Nie oceniam Cię, ani nie podważam Twojej wiedzy, a jedynie "sposób wyjaśnienia, sprecyzowania", który jedynie wprowadza chaos w głowach czytających. DB

Autor: TEXTOR  godzina: 20:42
lupuss77 Czy u Ciebie wyglada to tak? (www.jeepnieci.pl/zdjecia/grandcherokee/wj/napedy/selectrac_shifter.jpg) . Czy jest jakiś symbol tego przycisku, bo szczerze mówiąc głupieję :)