Środa
20.07.2011nr 201 (2180 ) ISSN 1734-6827 Myśliwskie akcesoria Temat: Samurai 1,9D (NOWY TEMAT) Autor: Kusy200 godzina: 20:38 Witam Stałem się właścicielem takowego samochodu z 2002 roku z silnikiem 1,9D (1870 cm) renault, co do sprawdzalności w terenie tego auta nie mam wątpliwości (niestety komfortu jazdy też). Natomiast mam pytanko do użytkowników tego auta w tym silniku lub renówek z tym silnikiem jak on się sprawdza? Ma już trochę elektroniki, a czy nie idzie za tym jakaś awaryjność, wrażliwość na paliwo itp? Bo w moim mam prawdopodobnie błąd w komputerze - czasami nie gaśnie kontrolka świecy żarowej i za razem nie działa pedał gazu, czy ktoś miał podobne usterki? Jestem jeszcze przed wizytą u mechanika więc nie wiem czy to poważne. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i rady. Pozdrawiam Autor: Piotr Waślicki godzina: 21:47 Doskonale dobrany moment obrotowy, silnik mało awaryjny, jednak zdarzają się małe usterki jak z kontrolką świec żarowych czy immobiliserem Cobra, który najlepiej odłączyć. Jest to dosyć trudne ale przynajmniej w dwóch miejscach w Polsce możliwe. Paliwo powinno być dobre, bo smaruje łożyska pompy. Od razu trzeba zabrać się za konserwację antykorozyjną profili zamkniętych, karoserii pod nadkolami i podwozia. Dość wrażliwy na wilgoć i jak się tego nie zrobi - rdzewieje szybko. Trzeba poznać samochód, bo dobór części wg numeru VIN jest niemożliwym. Rozrząd składany od różnych Renault / inna rolka środkowa /, różne krzyżaki wałów / zarówno od Samuraja jak i Poloneza /. Koniecznym jest dbanie o stan zawieszenia / jakość i mocowanie resorów, końcówki drążków, amortyzatory itp /. Wskazanym jest dobór większego, dobrego terenowo ogumienia - jednak maks. 215 r 15. Większe opony bez dystansów ocierają. Całość łatwa w obsłudze, części dostępne . Świetna trakcja - wyjeżdża z miejsc - gdzie nie jeden nie odważyłby się wjechać - nawet na jednym napędzie. Piotr Waślicki Autor: pniewa godzina: 22:11 miałem r.clio z tym silnikiem. Nic nigdy się nie działo. Rekord trasy z Wojcieszowic to 3,13 l/100km. Z ponad 100 tys. przebiegu troszkę powyżej 5,5. |