Sobota
29.10.2011
nr 302 (2281 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Terenówka z największym prześwitem  (NOWY TEMAT)

Autor: RR-11  godzina: 01:04
Potrzebuję samochodu terenowego na wysoki śnieg i niekiedy średnie kałuże. Jeżdżę po płskim terenie i jedynym problemem są wysokie śniegi. Samochód powinien być możliwie mały (3 drzwi). Nie wiem czy moje rozumowanie idzie we właściwym kierunku ale wydaje mi się, że potrzebuję samochodu o max dużym prześwicie między ziemią a podłogą. Czy Samurai 1,3 benzyna to dobry wybów.

Autor: LDormus  godzina: 01:21
RR-11 &Nie wiem czy moje rozumowanie idzie we właściwym kierunku ale wydaje mi się, że potrzebuję samochodu o max dużym prześwicie między ziemią a podłogą.Czy Samurai 1,3 benzyna to dobry wybór. Tak to najlepszy wybór w samochodach tak jak DOT w lunetach. DB

Autor: Filip z Konopii  godzina: 05:59
Ale wybór. Jak załapiesz się na mokry snieg to każdym przykleisz się do podłogi . Jeśli chodzi o prześwit i wystajace kamienie czy też zamarznięta gleba , to promień koła się liczy bo grucha mostu i tak pozostaje na jednakowym poziomie w stosunku do nadwozia i podnoszenie nadwozia daje złudne poczucie wysokości. To wyłącznie subiektywne zdanie. chociaż na snieg możnaby podnieść nieco budę. Chcesz mieć wyżej ,kup autko podwyższone i włóż odpowiednio większe opony. Ale wówczas licznik będzie sporo oszukiwał. .

Autor: spider60  godzina: 07:38
Jeżdżę trochę w rajdach terenowych i również swoje auto używam do polowań. Miałem samuraia, uaza i inne. Uważam, że najlepszy wybór to Nissan Patrol, ale koniecznie GR (zawieszenie na sprężynach), jeszcze nie było takiego śniegu, żeby się zatrzymał w dodatku z lawetą pełną siana i paśnikiem dla saren. Samurai jest trochę za lekki na wysoki śnieg. pozdrawiam

Autor: sowland  godzina: 08:01
Największy prześwit można uzyskać na mostach portalowych /cena ;-)/ Ja ma Vitarę trochę modyfikowaną /31''/ i nie miałem problemu jak do tej pory ze śniegiem pod warunkiem dobrych opon .Gorzej ze spalaniem w taki śniegu.

Autor: Mod.98  godzina: 08:04
myślę że na wysoki śnieg to: unimog, g66, ural, ził, itp. są nie do zatrzymania!!!! stary 6x6 tez dają radę!

Autor: jurek123  godzina: 09:49
Najwyższe zawieszenie ma koń .Od ziemi do brzucha nie pobije go żaden samochód.To bardzo ważne bo tak na poważnie nie ma samochodu który radził by sobie w głębokim śniegu .Jak poradzi w 30 cm warstwie to ugrzężnie w 50cm a jak da się podnieść na zawieszeniu i oponach żeby radził sobie w 50cm to ugrzężnie w 1m.Dlatego należy iść na kompromis bo każde podnoszenie pogarsza właściwości trakcyjne.Niezawodny na śnieg to tylko lekki pojazd gąsiennicowy lub jeszcze lepszy poduszkowiec.W naszych myśliwskich warunkach chyba rozum jest najważniejszy gdzie wjechać a gdzie się nie pchać. To tyle dla tych co to wszędzie wjadą ale wyjechać to już nie koniecznie. Pozdrawiam

Autor: Krzych82  godzina: 11:16
..."Jeśli chodzi o prześwit i wystajace kamienie czy też zamarznięta gleba , to promień koła się liczy bo grucha mostu i tak pozostaje na jednakowym poziomie w stosunku do nadwozia i podnoszenie nadwozia daje złudne poczucie wysokości." Nie koniecznie sie z Tobą zgodze kolego ponieważ "gruche mostu" możesz podnieść najezdzając kołem na przeszkode. Jeżeli masz zbyt mały kąt rampowy to mozesz łatwo zawisnąć na ramie/budzie. Fakt wielkość koła ma niebagatelne znaczenie bo wiadomo ze podnośi do góry całość- ale również i spalanie :)

Autor: fousek  godzina: 11:27
spider. Zapewniam Cie ze u mnie w terenie zmia Patrol i kazda inna terenówka nie da rady... no chyba ze LKT odsniezy.... co do Patrola, swietny samochód jedny jego minus to spalanie.

Autor: Trebron  godzina: 12:28
Jezeli juz temat rozwijamy to Touareg z pneumatycznym zawieszeniem bije chyba wszystkie inne seryjne rozwiazania ale zakladajacemu temat nie chodzilo zdaje sie o ten przedzial cenowy. Land Cruiser tez ma sporo przeswitu ale jak wyzej, cena. DB !

Autor: WJarek  godzina: 13:17
"nie ma samochodu który radził by sobie w głębokim śniegu " I tu się Jurku mylisz! Oto produkt rosyjskiej myśli technicznej (www.youtube.com/watch?v=Uf5m2cKu0IU) , który nie zapada się w śnieg, idzie wierzchem... :-) Darz bór!

Autor: Krzych  godzina: 19:47
@ WJarek I chyba o to chodzi w tym temacie :-) Pozdrawiam Krzych

Autor: Kordelas  godzina: 19:55
Chyba nad Jeepa Wranglera nie ma mocnych

Autor: DZIADBOJ  godzina: 20:54
jeśli jest głęboki śnieg i coś strzelę , odpalam czorta wcielonego i w las ! po prostu .... C - 360 !

Autor: CORNEL  godzina: 21:46
Land Rover Defender ma największy seryjny prześwit, potem długo, długo nic i reszta. ;-)))

Autor: kriss/sieradz  godzina: 22:23
Jeszcze zapomnieliście o Nivie - naprawdę wiele potrafi ! Pozdrawiam

Autor: WJarek  godzina: 22:28
Cornel -na pewno? Hummer ma prześwit 400mm. LR może się schować... :-)

Autor: edek79  godzina: 23:30
Na ekstremalne warunki mam C-330. Trzeba się jednak liczyć z tym że tak samo ekstremalnie jest w środku :))) DB edek79