Niedziela
08.07.2012
nr 190 (2534 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Serwis Patrola

Autor: GABRYŚ  godzina: 03:58
Ja mam z 1988r ma 6 ale cylindrów i 105 kM

Autor: kriss/sieradz  godzina: 09:30
Jakieś pół roku po kupnie Patrola zacząłem mieć obiekcje co do mocy w moim patrolu . Zbiegło się to z awarią pompy wtryskowej - suma sumarum tak naprawiali mi miejscowi fachowcy , że musiałem szukać drugiej używanej pomy. Dzwoniłem po allegro i znalazłem namiary na gościa sprzedającego części obok Ozimka . Zadał pytanie jaką mam moc bo ma tylko do wersji Y61 z roku 99 o mocy 156 KM. Powiedziałem , że mam taką moc wpisaną w dowód rejestracyjny , pojechałem , oznaczenia się zgadzały , kupiłem , wymieniłem i silnik chodzi . Wtryski kompletne ale używane do mojej wersji też miał. Jureku można zmieniać końcówki wtryskiwaczy a można zmieniać kompletne wtryskiwacze. Wybór opcji zależy od dostępu do porządnego mechanika.

Autor: maho  godzina: 09:53
GABRYŚ 115KM kriss/sieradz Z 99 roku to były 6cyl , które nigdy nie miały więcej jak 130KM.

Autor: jurek123  godzina: 10:15
Wymiana kompletnych wtryskiwaczy na nowe a nie używane miałaby jakiś sens.Wymiana na używane jest bez sensu. Końcówka wtryskiwacza to koszt kilkudziesięciu złotych zaś całego kilkaset.Awarii ulega zawsze końcówka najczęściej przez zapieczenie rzadziej przez rozkalibrowanie.Ciśnienie na wtryskiwaczu ustawia się przy pomocy klucza i zegara ciśnieniowego na stole probierczym.Koszt tylko robocizny.Jak ktoś zechce zrobić z dizla wyścigówkę może uczynić na dwa sposoby .Pierwszy to zmienić parametry wtrysku grzebiąc w komputerze .Można tą droga podnieść moc o jakieś 20-30 KM bez większej szkody dla silnika.Druga to zastosowanie dodatkowej sprężarki i dodatkowe 20-30 KM więcej.Pozostaje jeszcze jedna ostatnia to zamontować w samochodzie butle z podtlenkiem azotu co daje ,że moc chwilowa zostaje podniesiona o 40-50% mocy poprzedniej silnika. Tak wyposażonym samochodem można startować z pod świateł z najbardziej luksusowymi wozami .To się robi w wyścigach na 1/4 mili.Mój syn dwukrotny mistrz polski w klasie dizli bił wszystkich samochodem marki Skoda picap o wyjściowej mocy 60 KM.Jego Skoda wykazywała na hamowni 320 KM.W celu wyeliminowania czarnej chmury niespalonego paliwa stosuje się w końcowym układzie wydechowym dopalacz i samochód zieje ogniem z rury wydechowej na odległość 1,5 metra.To dopiero jest frajda.Ile wytrzymuje taki silnik pozostaje tajemnica konstruktora- tuningowca. .Napisałem to dla rozrywki by zainteresować szczególnie młodych. Pozdrawiam

Autor: quattro  godzina: 14:59
Co by nie bylo to 3.0 tdi w patrolu i terrano to kibel nawet po akcji serwisowej dalej sie sypią podobno w gu4 tez nie poprawiło wszystkiego... Dlatego jak patrolach to tylko 2,8 a jak komuś mocy brakuje to 4.2