Piątek
23.03.2018
nr 082 (4618 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Opony AT, nowe BF Goodrich AT czy nalewki?

Autor: bogu6005  godzina: 01:51
Niedawno przechodziłem ten etap, więc podzielę się doświadczeniem . Polegać na poradach w kwestii opon to ciężka sprawa - każdy chwali te co ma lub miał, bo przecież na każdych się jeździ. Dobra rada to ta aby unikać nalewek. Trudniej wyważyć, a jakość gumy to znak zapytania. Druga zasadnicza kwestia to wybór między AT i MT. Myśliwemu raczej zbędne są MT-ki. Z moich doświadczeń wynika, że AT-ki wywożą mnie w każdej sytuacji, a nie oszczędzam samochodu, nawet głębokie błotniste koleiny po zrywce drzewa jeszcze mnie nie zatrzymały. Oczywiście znam granice, bo wkleiłem raz auto, ale to z głupoty wjechałem w miejsce w które nie potrzebowałem wjeżdżać i spory ciągnik miał kłopoty by mnie wyciągnąć. Trzecia rada : kupować opony ze śnieżynką coby ich na zimę nie zmieniać. Dodatkowy komplet w rozmiarach terenowych to spory koszt, a poza tym grożą przepisem o obowiązku posiadania śnieżynki w zimie. Według mnie marka opon AT ma mniejsze znaczenie pod warunkiem unikania egzotyków. Ja wybrałem Bfg AT. Trochę miałem wątpliwości jak będzie w zimie, jednak jestem zadowolony, nie miałem żadnych problemów. Oczywiście na lodzie nie można oczekiwać cudów, szczególnie przy hamowaniu samochodem ważącym blisko trzy tony. Rozważałem jeszcze Nokian rotiiva, podobały mi się rozwiązania reklamowane przez producenta, jednak zdecydowała cena. Ciekaw jestem opinii o tych Nokianach, można ktoś podzieliłby się wrażeniami z użytkowania tych opon?

Autor: sowland  godzina: 07:16
Wrangler MT/R To typowy MT z agresywnym bieżnikiem .Na błoto jak znalazł ale na dojazdy średnio.Kumho KL 78 też super opona.Nalewki tak jak kolega wyżej omijaj. DB

Autor: WJarek  godzina: 11:15
Też kończą mi się kapcie (Cooper Discoverer M+S, 6 rok na kołach, zostało 6mm bieżnika i opona pracuje coraz gorzej), też Terrano 2. Do auta, które nie jeździ tylko w terenie, nie kupowałbym opon MT jako całorocznych. Są niebezpieczne w zimie, niepewne na mokrym i (jak piszą) szybko znikają na czarnym. Z klasy AT+, pod nieobecność Duratracków, skłaniam się ku Cooper S/T Maxx. Do seryjnego Terrano wejdą 245/75R16. COOPER Discoverer S/T MAXX 245/75R16 (allegro.pl/2017r-4x-cooper-discoverer-s-t-maxx-245-75r16-120q-i7223333625.html) Szkoda, że nie są najcichsze... (76dB)

Autor: Lesław1  godzina: 11:50
Opony wymienione w temacie. Można dostać w dobrej cenie, przy której nie opłaca się kupować nalewek. Opony dość dobre, choć na asfalcie po deszczu auto potrafi się zachować jak na tafli lodu. W teren dają radę. Mam je obecnie, jednak wrócę do MT-ków tej firmy, lepiej zachowują się na mokrej nawierzchni.

Autor: Anschutz  godzina: 12:11
Podajecie opony letnie.Jakie można zastosować całoroczne z cechą S "snow" ?

Autor: bogu6005  godzina: 12:51
Bfg AT z zeszłego roku mają " śnieżynkę " , czyli guma akceptuje zimę. Wcześniejsze nie wiem. Przy okazji : oznaczenie " m+s " nie oznacza opony zimowej, dopiero właśnie ta śnieżynka. Mówiło się o wprowadzeniu obowiązku jazdy na tzw zimówkach w okresie jesień- zima, czy to wejdzie tego nie wiem. Lobby ubezpieczeniowe jest mocne. Taniej jest być przezornym. Dodam jeszcze do mojego poprzedniego wpisu, że dojeżdżam do łowiska czasem nawet 250 km po asfalcie. Mój samochód pozwala na jazdę 110- 120 km/h, nie wyobrażam sobie takiej podróży na MT. Każda opona terenowa, im bardziej terenowa (MT), tym gorzej z przyczepnością na asfalcie, szczególnie mokrym. Wynika to wprost z rodzaju bieżnika : im bardziej terenowy, tym mniej gumy styka się z asfaltem. Życzę wielu tysięcy kilometrów na dobrze dobranych oponach. D.B.

Autor: bogu6005  godzina: 12:54
O tę śnieżynkę chodzi.