Wtorek
28.03.2023
nr 087 (6449 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Toyota Rav4 4x4 automat

Autor: jeager  godzina: 09:15
Wizualnie ładne autko, jednak w trudnym terenie wcześniej czy później padają sprzęgła wiskotyczne. Koszt naprawy 5-8 tyś. zł. w zależności od rodzaju sprzęgła. Kolega doświadczył to w grząskim i piaszczystym terenie.

Autor: w0lo  godzina: 10:21
Zaczynałem przygodę z łowiectwem właśnie z tym autem, co prawda tylko 2 sezony ale mogę śmiało stwierdzić, że jest to na prawdę fajna terenówka dla myśliwego (nie do off roadu). Nie tylko do dojazdu pod ambone, i po dzika do lasu się wjedzie ;) Jeśli chodzi o awaryjność praktycznie nic się nie psuło ale jak trzeba było coś zrobić to niejedne polskie zaklęcia poleciały w garażu. Alternator wymienić to trzeba grill i reflektor demontować a i tak na ślepo trzeba robić. Pompa wody dostać się tragedia. Mimo wszystko mogę to autko polecić myśliwym ;)

Autor: Straznik lodowki na wygnaniu  godzina: 11:11
Nie ma samochodu który wjedzie i WYJEDZIE z każdej sytuacji, Ja mam w obwodzie w Świętokrzyskiem koleiny po ciężkim sprzęcie zrywkowym do biodra a pod spodem glinę i to taką że na jesieni w tych koleinach rośnie sobie moczarka kanadyjska bo tworzą się mini bajorka. Koledzy próbowali tam już wszystkiego i nauczyli się pokory. Im lżejszy sprzęt tym większe szanse na szczęśliwy powrót. Ravka całkiem sympatyczna i automat to najlepsze rozwiązanie - sprzęgła nie będziesz palił tylko delikatnie z gazem bo nawet 2 litrowy dieselek ma już momencik obrotowy. :))

Autor: pniewa  godzina: 15:57
Niektórzy mówią, że to ostatnia dobra (do lasu) rav-ka. KOledzy mają, ale w manualu. Co do automatu (w tym przypadku) raczej przyznam rację jeager'owi.

Autor: Straznik lodowki na wygnaniu  godzina: 16:03
Na naprawdę ciężki teren kupuje się auto z reduktorem i to jest podstawowa sprawa.

Autor: SPOKO  godzina: 16:56
Zacznijcie rozróżniać automatyczną skrzynię biegów od automatycznego dołączania napędu któreś osi. Akurat rawka w załączonym zdjęciu ma manualną skrzynię biegów. Prawdą są mało odporne na trudy ciężkiego terenu sprzęgła. Generalnie auto radzi sobie bardzo dobrze w terenie. Nie porównujmy aut przygotowanych do of f road do aut produkowanych seryjnie. To inna klasa i inne przeznaczenie. A wyższość czy niższość manuala nad automatem jest kwestią wyboru właściciela. Ja preferuję automaty i nie widzę dla siebie pola manewru w tej kwestii.

Autor: Jan Tukan  godzina: 19:12
Automat jest najlepszy mozna sie skupic na obserwacji czy strzelaniu, wystarczy zdjac noge z gazu. Ceny czesci I ich dostepnosc jest wazna, w USA nie ma z tym problemu, w Polsce nie wiem. Oczywiscie jak na warunki w Polsce, cenowe, to do jazdy rekreacyjnej do lasu, to dobry wybor. Toyota jest trwala.Moja rada, to wziasc dobrego mechanika I pojechac na przeglad stanu technicznego przed zakupem. Pewnie jak w kazdym samochodzie uzywanym trzeba troche kasy wlozyc I lepiej to zrobic na dzien dobry. Mozna dolozyc lepsze lampy, wyciagarke, hak. Kupic opony kostke, ale nie przesadzac. To nie jest auto do ciezkiego terenu.

Autor: orki7777  godzina: 20:17
Pniewa W czym jest lepsza od Rav4 gen 3 ?

Autor: labul  godzina: 20:31
Kolega ma RAV4 i sobie chwali. Mamy lekkie warunki terenowe w łowisku. Ja mam FORDA MAVERIKA (USA) w teren jest o niebo lepszy ( to samo co NISSAN TERANNO 2 ). Wybór jest sprawą indywidualną.

Autor: labul  godzina: 20:39
Jan Tukan ,, ...czy strzelaniu..." . Polska , to nie Dziki Zachód.

Autor: pniewa  godzina: 21:53
orki ma jeszcze stały napęd, trójka ma już dołączany automatycznie. Tak jak wyżej było, większe błoto i można przypalić. W dwójce automat w skrzyni biegów ma chyba 4 biegi.