![]() |
Wtorek
26.09.2006nr 269 (0422 ) ISSN 1734-6827 Dyskusje problemowe Temat: Projekt nowelizacji PŁ. (NOWY TEMAT) Autor: WIARUS godzina: 13:47 Projekt, 11 sierpnia 2006 r. Ustawa z dnia………………………….o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami kompetencyjnymi w administracji terenowej Art. 3. W ustawie z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (Dz. U. z 2005 r. Nr 127, poz. 1066 i Nr 175, poz. 1462) wprowadza się następujące zmiany: 1) rozdział 7 otrzymuje następujące brzmienie: „Rozdział 7 Straż łowiecka i rybacka Art. 36. 1. Straż łowiecką i rybacką stanowią: 1) Straż Łowiecka i Rybacka, 2) strażnicy łowieccy zatrudnieni przez dzierżawców i zarządców obwodów łowieckich, 3) strażnicy Społecznych Straży Rybackich. 2. Zasady tworzenia, organizację i nadzór nad Społecznymi Strażami Rybackimi oraz ich zadania określają przepisy ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750, z 200 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 81, poz. 875, Nr 110, poz. 1189 i nr 115, poz. 1229), zwaną dalej „ustawą o rybactwie śródlądowym”. 3.Tworzy się Straż Łowiecką i Rybacką, jako umundurowaną i uzbrojoną formację podległą zarządowi województwa. 4. Dzierżawcy i zarządcy obwodów łowieckich mają obowiązek zatrudnić co najmniej jednego strażnika, którego zadaniem jest ochrona zwierzyny i prowadzenie gospodarki łowieckiej. 5. Strażnicy Straży Łowieckiej i Rybackiej są pracownikami urzędów marszałkowskich. 6. Zarząd województwa, w drodze zarządzenia, nadaje regulamin Straży Łowieckiej i Rybackiej, określający szczegółową organizację i sposób działania tej straży. Art. 37. 1. Zadaniami Straży Łowieckiej i Rybackiej są: 1) kontrola przestrzegania przepisów niniejszej ustawy w zakresie: a) ochrony zwierzyny, b) zwalczania kłusownictwa i wszelkiego rodzaju szkodnictwa łowieckiego, c) zwalczaniu przestępstw i wykroczeń w zakresie łowiectwa, d) kontroli legalności skupu i obrotu zwierzyną. 2) kontrola przestrzegania przepisów o rybactwie śródlądowym w zakresie: a) zwalczania nielegalnego połowu ryb, raków i minogów w powierzchniowych wodach śródlądowych, b) zwalczania połowu ryb z użyciem zabronionych narzędzi i urządzeń oraz z naruszeniem okresów ochronnych, c) kontroli legalności skupu i obrotu rybami, rakami i minogami. 2. Straż Łowiecka i Rybacka współpracuje z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych. Art. 38. Strażnikiem Straży Łowieckiej i Rybackiej oraz strażnikiem łowieckim, o którym mowa w art. 36 w ust. 1 w pkt 2 może być osoba, która: 1) ukończyła 21 lat, 2) korzysta z pełni praw publicznych, 3) posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, 4) cieszy się nienaganną opinią, 5) posiada dobry stan zdrowia, 6) nie była karana sądownie, 7) ukończyła z wynikiem pozytywnym przeszkolenie według programu opracowanego przez ministra właściwego do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa oraz ministrem właściwym do spraw wewnętrznych. Art. 39. 1. Strażnicy Straży Łowieckiej i Rybackiej, wykonując czynności służbowe działają na zasadach określonych w Kodeksie postępowania karnego i Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia. 2. W czasie wykonywania czynności służbowych, strażnicy Straży Łowieckiej i Rybackiej wykonujący zadania, o których mowa w art. 37 w ust.1 w pkt 1 mają prawo do: 1) legitymowania osób podejrzanych o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia w celu ustalenia ich tożsamości, 2) nakładania i ściągania grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia popełniane na terenach obwodów łowieckich w zakresie szkodnictwa łowieckiego, dokonywania w obwodach łowieckich oraz w ich bezpośrednim sąsiedztwie kontroli środków transportu w celu sprawdzenia ich ładunku i przeglądania zawartości bagaży w razie zaistnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, 3) dokonywania w obwodach łowieckich oraz w bezpośrednim sąsiedztwie kontroli środków transportu w celu sprawdzenia ich ładunku i przeglądania zawartości bagaży w razie zaistnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, 4) przeszukiwania pomieszczeń i innych miejsc w przypadkach uzasadnionego podejrzenia o popełnienie przestępstwa, na zasadach określonych w Kodeksie postępowania karnego, 5) ujęcia sprawcy przestępstwa lub wykroczenia na gorącym uczynku lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa i doprowadzenia do jednostki Policji, 6) odbierania za pokwitowaniem przedmiotów pochodzących z przestępstwa lub wykroczenia oraz narzędzi i przedmiotów służących do ich popełnienia, 7) zabezpieczenia porzuconej zwierzyny i narzędzi oraz środków służących do ich popełnienia w przypadku niemożności ustalenia ich posiadacza, 8) prowadzenia dochodzeń oraz wnoszenia i popierania aktu oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, jeżeli przedmiotem przestępstwa jest zwierzyna, w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie postępowania karnego, 9) prowadzenia postępowania w sprawach o wykroczenia oraz udziału w rozprawach przed sądami rejonowymi w charakterze oskarżyciela publicznego i wnoszenia środków zaskarżenia do sądu okręgowego od rozstrzygnięć sądu rejonowego w sprawach zwalczania wykroczeń w zakresie szkodnictwa łowieckiego, 10) dokonywania kontroli podmiotów prowadzących skup i przerób dziczyzny w zakresie sprawdzania źródeł jej pochodzenia, 11) noszenia broni palnej krótkiej, broni gazowej, broni sygnałowej, 12) noszenia kajdanek i ręcznego miotacza gazowego, 13) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, zwracania się o taką pomoc do jednostek gospodarczych, organizacji społecznych, jak również w nagłych przypadkach każdego obywatela o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w przepisach o Policji, określających szczegółowo zasady żądania takiej pomocy. 3. W czasie wykonywania czynności służbowych strażnicy Straży Łowieckiej i Rybackiej wykonujący zadania, o których mowa w art. 37 w ust.1 w pkt 2 mają prawo do: 1) kontroli dokumentów uprawniających do połowu ryb u osób dokonujących połowu oraz dokumentów stwierdzających pochodzenie ryb u osób przetwarzających lub wprowadzających ryby do obrotu, 2) kontroli ilości masy i gatunków odłowionych ryb, przetwarzanych lub wprowadzanych do obrotu oraz przedmiotów służących do ich połowu, 3) zabezpieczenia porzuconych ryb i przedmiotów służących do ich połowu w wypadku niemożności ustalenia ich posiadacza, 4) żądania wyjaśnień i wykonywania czynności niezbędnych do przeprowadzania kontroli, a w wypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia: a) legitymowania osób podejrzanych w celu ustalenia ich tożsamości, b) odebrania za pokwitowaniem ryb i przedmiotów służących do ich połowu, z tym że ryby należy przekazać za pokwitowaniem uprawnionemu do rybactwa, a przedmioty zabezpieczyć, c) kontroli środków transportowych w celu sprawdzenia zawartości ich ładunku w miejscach związanych z połowem ryb, d) przeszukiwania osób i pomieszczeń, w celu znalezienia przedmiotów mogących stanowić dowód w sprawie lub podlegających przepadkowi, e) doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji osób, w stosunku do których zachodzi potrzeba podjęcia dalszych czynności wyjaśniających, 5) dokonywania czynności sprawdzających w postępowaniu w sprawach o wykroczenia określone w przepisach ustawy o rybactwie śródlądowym, udziału w tych sprawach w charakterze oskarżyciela publicznego oraz wnoszenia środków zaskarżenia do sądu okręgowego od rozstrzygnięć sądu rejonowego w sprawach zwalczania wykroczeń w zakresie szkodnictwa rybackiego, 6) nakładania grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia określone w ustawie, 7) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, zwracania się o taką pomoc do jednostek gospodarczych, organizacji społecznych, jak również w nagłych przypadkach każdego obywatela o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w przepisach o Policji, określających szczegółowo zasady żądania takiej pomocy, 8) wstępu i wjazdu: a) do pomieszczeń magazynowych i miejsc składowania ryb oraz na tereny obrębów hodowlanych, b) na tereny pozostające w administracji urzędów morskich, na tereny lasów, zakładów przemysłowych, ośrodków turystyczno-wypoczynkowych, gospodarstw rolnych w zakresie niezbędnym do prowadzenia kontroli na wodach przyległych do tych terenów, c) na wały przeciwpowodziowe, śluzy, tamy, na teren elektrowni, młynów i tartaków wodnych, przepompowni oraz innych urządzeń piętrzących wodę, z wyjątkiem terenów i obiektów Sił Zbrojnych, Straży Granicznej i Policji oraz innych szczególnego przeznaczenia chronionych tajemnicą państwową, 9) prowadzenia działań kontrolnych w miejscach wymienionych w pkt 8 bez konieczności uzyskania zgody ich właściciela lub użytkownika, 10) noszenia broni palnej krótkiej, broni gazowej i broni sygnałowej, 11) noszenia kajdanek i ręcznego miotacza gazu. Art. 39a. 1. Strażnik Straży Łowieckiej i Rybackiej może, wobec osób uniemożliwiających wykonywanie przez niego czynności określonych w niniejszej ustawie, stosować środki przymusu bezpośredniego w postaci: 1) siły fizycznej 2) psa służbowego, 3) kajdanek, 4) chemicznych środków obezwładniających w postaci ręcznego miotacza gazu, 5) broni gazowej. 2. Zastosowanie przez strażników Straży Łowieckiej i Rybackiej środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w ust. 1, powinno odpowiadać potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i zmierzać do podporządkowania się osoby wydanym poleceniom. 3. Czynności, o których mowa w ust. 1 powinny być wykonywane w sposób możliwie najmniej naruszający dobra osobiste osoby, w stosunku do której zostały podjęte. 4. Na sposób przeprowadzenia czynności, o których mowa w ust. 1, przysługuje zażalenie do prokuratora. Art. 39b. 1. Jeżeli zastosowanie środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w art. 39a w ust. 1 okazało się niewystarczające, lub ich użycie ze względu na okoliczności danego zdarzenia nie jest możliwe, strażnik Straży Łowieckiej i Rybackiej ma prawo użycia broni palnej w następujących przypadkach: 1) w celu odparcia bezpośredniego i bezprawnego zamachu na życie własne lub innej osoby, 2) przeciwko osobie, która usiłuje bezprawnie, przemocą odebrać broń palną strażnikowi lub innej osobie uprawnionej do posiadania broni palnej, 3) przeciwko osobie niepodporządkowującej się wezwaniu do natychmiastowego porzucenia broni lub innego niebezpiecznego narzędzia, którego użycie może zagrozić życiu lub zdrowiu strażnika albo innej osoby. 2. Użycie broni palnej powinno następować w sposób wyrządzający najmniejszą szkodę osobie, przeciwko której użyto broni i nie może zmierzać do pozbawienia jej życia, a także narazić na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia innych osób. Art. 39c. Do wykonywania przez strażników Straży Łowieckiej i Rybackiej czynności, o których mowa w art. 39 ust.2 i 3, a także do użycia przez nich środków przymusu, o których mowa w art. 39 a w ust. 1 oraz w art. 39b w ust.1, stosuje się odpowiednio przepisy o Policji. Art. 39d. Strażnikom Straży Łowieckiej i Rybackiej wykonującym swoje obowiązki na terenie obwodów łowieckich i rybackich przysługują uprawnienia określone odrębnymi przepisami odnoszącymi się do: 1) Straży Ochrony Przyrody – w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie przyrody, 2) strażników leśnych – w zakresie zwalczania szkodnictwa leśnego. Art. 39 e. Strażnicy Straży Łowieckiej i Rybackiej przy wykonywaniu czynności służbowych korzystają z ochrony prawnej przewidzianej w przepisach Kodeksu karnego dla funkcjonariusza publicznego. Art. 40. 1. Strażnicy, o których mowa w art. 36 ust. 1 pkt 2, wykonując zadania współdziałają z Strażą Łowiecką i Rybacką. Przy wykonywaniu czynności służbowych przysługują im uprawnienia oraz obowiązują zasady, o których mowa w art. 39 ust. 2 pkt 1, 2, 5, 6, 8 i 11, art. 39a ust. 1-3, art. 39d oraz art.39e. 2. Przy wykonywaniu czynności, o których mowa w ust. 1, strażnik łowiecki ma obowiązek nosić odznakę strażnika oraz na żądanie okazywać legitymację służbową. Art. 41. 1. Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa oraz ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia szczegółowe wymogi kwalifikacji zawodowych, wzory legitymacji i umundurowania strażników Straży Łowieckiej i Rybackiej, szczegółowe kwalifikacje zawodowe, wzór oznaki i legitymacji strażnika łowieckiego, o którym mowa w art. 36 ust. 2 pkt 2, uwzględniając specyfikę zadań, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 oraz wskazując przypadki, w których dopuszczalne jest noszenie przez strażnika ubioru cywilnego w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. 2. Minister właściwy do spraw środowiska, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa i ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia: 1) sposoby współdziałania Straży Łowieckiej i Rybackiej z Policją, Polskim Związkiem Łowieckim i Społecznymi Strażami Rybackimi, mając na względzie skuteczność zwalczania kłusownictwa, wszelkiego rodzaju szkodnictwa łowieckiego oraz nielegalnego skupu i obrotu zwierzyną a także skuteczność zapobiegania i zwalczania nielegalnego połowu ryb, raków i minogów w powierzchniowych wodach śródlądowych oraz zwalczania we współpracy ze Społecznymi Strażami Rybackimi obrotu nielegalnie pozyskanymi rybami, rakami i minogami. 2) warunki posiadania a także warunki i sposoby ewidencjonowania oraz przechowywania broni palnej, amunicji i ręcznych miotaczy gazu w siedzibach straży oraz szczegółowe zasady używania broni, z uwzględnieniem zabezpieczeń uniemożliwiających dostęp do broni i amunicji osobom trzecim, w tym warunki techniczne, jakim powinien odpowiadać magazyn broni, a także określenia zasad dostępu do nich uprawnionym strażnikom oraz wzorów dokumentów niezbędnych do ewidencjonowania, wydawania i zdawania broni, amunicji i ręcznych miotaczy gazu.”; 2) w art. 44 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. W uzasadnionych przypadkach sejmik województwa jest uprawniony do skracania w drodze uchwały, okresów polowań na terenie województwa, po zasięgnięciu opinii Polskiego Związku Łowieckiego.”; 3) w art. 48 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „2) posiadaczom uszkodzonych upraw lub płodów rolnych, którzy nie dokonali ich sprzętu w terminie odbiegającym więcej niż 14 dni od dnia zakończenia okresu zbioru tego gatunku roślin w danym regionie, określonego przez sejmik województwa w drodze uchwały;”. 1) Na bazie sygnałów o potrzebie dopełnienia zmian w ustawie o rybactwie śródlądowym poprzez przekazanie marszałkom województw funkcjonującej przy wojewodzie Państwowej Straży Rybackiej, rodzi się sugestia połączenia struktur Państwowej Straży Rybackiej i Państwowej Straży Łowieckiej. Straż łowiecka nie została bowiem przekazana do samorządu województwa podczas gdy przekazano administrację w zakresie łowiectwa. Uzasadnieniem dla takiego działania jest duża zbieżność zadań przypisanych tym służbom oraz fakt, iż posiadają one zachodzące na siebie ustawowe upoważnienia do podejmowania określonych czynności. Połączenie tych jednostek przyczyniłoby się do usprawnienia ich działania, pozwoliłoby na efektywniejsze wykorzystanie dostępnych środków oraz zmniejszyłoby wydatki publiczne. Państwowa Straż Rybacka oraz Państwowa Straż Łowiecka podlegają obecnie bezpośrednio wojewodzie. Przyjęto, że jedna z ustaw ustanawiających jedną ze straży będzie ustawą wiodącą określającą organizację nowej straży (proponuje się, aby była to ustawa – Prawo łowieckie). Nowa straż winna być formacją umundurowaną i uzbrojoną, kierowaną przez komendanta wojewódzkiego, funkcjonującą przy urzędzie marszałkowskim, pod nadzorem zarządu województwa. III. Termin wejścia nowelizacji w życie Nowela ustawy kompetencyjnej winna wejść w życie z dniem 1 stycznia 2007 r. tak aby umożliwić przygotowanie się urzędów wojewódzkich i marszałkowskich do kolejnych zmian i jednocześnie z uwagi na powiązanie ze zmianami koniecznymi do dokonania w budżecie państwa. Część przepisów związanych z blokiem dotyczącym ochrony środowiska winna obowiązywać od dnia 1 stycznia 2008 r., natomiast przepisy uchylające przepisy, które miały wejść w życie z dniem 1 stycznia 2007 r. w wyniku zmian dokonanych ustawą zmieniającą ustawę kompetencyjną winny wejść w życie najpóźniej z dniem 31 grudnia 2006 r. Jednocześnie podkreślić należy, że zasadniczy termin wejścia w życie będzie zbieżny z regulacjami dotyczącymi nowego okresu programowania środków z funduszy europejskich, aczkolwiek prawdopodobnie nie uda się powiązać go ze zmianami w sposobie finansowania zadań i kompetencji przekazywanych ustawą w kierunku pełnej decentralizacji środków publicznych, co oznacza, że nowo przekazywane zadania nie będą mogły stać się zadaniami własnymi samorządu województwa. Cały projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw (bip.mswia.gov.pl/org_docs/_tematy/projekty%20aktow%20prawnych/2006/_dokumenty/ustzmnkompadmteren_wersje/ustzmnkompadmteren_wersja_oryginalna.doc) Pozdrawiam. Darz Bór!!!! Autor: Pomorski Łowca godzina: 14:28 Czy ktoś może streścić to co powyżej napisano ? Autor: WIARUS godzina: 14:47 Na skróty się nie da bo będą przekręty i własne inerpretacje!! Trzeba znać to co obowiązuje a wtedy wszystko będzie jasne i wiadome co się ma zmienic. Obowiazku czytania póki co nie wprowadzono a i ile zdań jest do zrozumienia na Pomorzu podczas czytania też nie określono. Limitu zdań wypowiedzi też nie ustalono. Jak za dużo to sobie daruj z czytaniem. A dajcie mi tu streszczenie i esencję to ..... wybacz - już było !!! Pozdrawiam. Darz Bór!!! Autor: Hubert7 godzina: 14:49 Niech ktoś napisze co ma się zminić ale w skrócie. Autor: pit godzina: 14:52 czy to oznacza, że koło musi zatrudnić strażnika, powołanie nie wystarczy? oraz wydłuży sie okres przysługiwania odszkodowania do 14 dni od daty zbioru? Autor: pit godzina: 15:01 kto zglasza ten projekt i kiedy ewentualnie ma byc przyjęty? Autor: jurek123 godzina: 15:05 Znowu zaczyna się kołomyja .Poprzednio był obowiązek zatrudniania strażnika na każdym obwodzie potem zezwolono by był powoływany a teraz znowu obowiązek tylko że każdy dzierżawca jednego. Bez przerwy ktoś nam do kieszeni zagląda i mówi na co mamy wydawać. pieniądze. Autor: pit godzina: 15:15 to dobrze, że nie każą zatrudniać na cały etat, cholera!!! Autor: MARS godzina: 15:21 A mi sie podoba :-). Nie napisali ze kazdy zarzadca lub dzierzawca ma zatrudnic, lecz ze dzierzawcy lub zarzadcy. Czyli jak sie kilka kol dogada i sobie zatrudnia jednego straznika wspolnego na 1/8 etatu to tez powinno byc zgodnie z prawem :-))) Autor: Step2 godzina: 15:35 Ad.: jurek123 Zgodnie z "duchem lat pięćdzisiątych i sześćdziesiątych" ubiegłego wieku przekazany majatek narodowy w postaci zasobów naturalnych dla zrzeszenia o nazwie PZŁ jest własnością państwa. A państwo jest zarzadzane przez urzędników wybranych m.in. przez zrzeszenie PZŁ ( w określonym zakresie ). "Widziały gały co wybierały" - a teraz znowu radosna twórczość w wykonaniu jedynych i nieomylnych bez udziału przedstawicieli zrzeszenia - nic, tylko bolszewizm w jego skrajnym, polskim wydaniu. Trockizm to "male Miki" w porównaniu z "polskim Donaldlandem". Cyrk jak cho.....ra. W ramach waliki z bezrobociem na wsi. Myślę, że w skali kraju to będzie z 8 tysiecy etatów dla strażnikow łowieckich w kołach i parę setek w administracji wojewódzkiej. Składki na zrzeszenie Panowie w górę.... DB Autor: Pomorski Łowca godzina: 16:29 Taaa.... Do wiosny mieliśmy zatrudnionego strażnika. Ale wyczytaliśmy, że nie musi być zatrudniony. Może być mianowany. Więc mianowano dwóch kolegów. A nawet przeszkolono ich niedawno by mieli kwity do bycia mianowanym strażnikiem. Czyli teraz trzeba będzie ich demianować i zatrudnić znowu kogoś. Taki folklor. Autor: pit godzina: 19:01 i w ten sposób rząd zmniejszy drastycznie bezrobocie w Polsce, czyli to ma sens głebszy niż się nam maluczkim wydawało. Autor: stryj godzina: 19:51 Mnie się wydaje,że rozpolitykowanie uzdrawiaczy łowiectwa przekracze wszelkie normy głupoty.Na dobrą sprawę po cholerę potrzebny nam strażnik w kole ? Samokonytrole i wewnętrzna dyscyplina nas wyróżnia od reszty innych organizacji.Apeluję-nie mieszajcie bo politycy szybko zbiją na nas kapitał i narozrabiają jak zielone dzięcioły. Autor: WIARUS godzina: 21:53 Wg sugestii Pomorskiego.....Różnice: Jest :- Państwowa Straż Łowiecka ( PSŁ ) podlega wojewodzie . Będzie wg projektu: - Straż Łowiecka i Rybacka (SŁiR) podlegała zarządowi województwa a strażnicy będą pracownikami urzędów marszałkowskich. KŁ mogą powoływać i zatrudniać strażników – wg projektu będą mogły tylko zatrudniać Strażnikiem PSŁ i strażnikiem łowieckim może być osoba: - posiadająca obywatelstwo polskie , wg projektu tego wymogu nie ma. - ciesząca się pozytywną opinią wydaną przez komendanta wojewódzkiego policji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej – wg projektu ciesząca się nienaganną opinią, ( bez określenia kto ją wystawia ) Strażnicy PSŁ - Mają prawo przeszukania osób , wg projektu nie mają takiego prawa Mają prawo : - noszenia broni palnej bojowej, broni myśliwskiej śrutowej, pałki wielofunkcyjnej i kajdanek oraz pocisków, w tym pocisków niepenetracyjnych,oraz noszenia miotacza gazu obezwładniającego, Będą mieli prawo: - noszenia broni palnej krótkiej, broni gazowej i broni sygnałowej oraz noszenia kajdanek i ręcznego miotacza gazu. ( pałkę wielofunkcyjną zgubili? ) Mogą stosować środki przymusu bezpośredniego w postaci: 1) siły fizycznej, 2) chemicznych środków obezwładniających w postaci miotacza gazu obezwładniającego, 3) pałki wielofunkcyjnej, 4) kajdanek, 5) pocisków niepenetracyjnych. Będą mogli stosować środki przymusu bezpośredniego w postaci: 1) siły fizycznej 2) psa służbowego, 3) kajdanek, 4) chemicznych środków obezwładniających w postaci ręcznego miotacza gazu, 5) broni gazowej. JEST :Minister właściwy do spraw środowiska, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych i Ministrem Sprawiedliwości, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe wymogi kwalifikacji zawodowych ....... Wg projektu : Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa oraz ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia szczegółowe wymogi kwalifikacji zawodowych..... Inne zmiany dotyczą zmiany nazewnictwa organów zajmujących się problematyką określoną w PŁ. Niektóre paragrafy rozszerzono o sprawy związane z włączeniem zadań dotychczasowej PSR i zadań utworzonej Społecznej Straży Rybackiej. Nie wiem czy wszystko wychwyciłem . Pozdrawiam. Darz Bór!!!! Autor: Ryszard godzina: 22:09 "....ciesząca się pozytywną opinią wydaną przez komendanta wojewódzkiego policji "" Ja też sie cieszę ( mam nadzieję) ale z tego nie wynika, ze taką mi wyda :)) Autor: WIARUS godzina: 22:16 Ryszard Osoba....................... może zostać strażnikiem PSŁ po spełnieniu takze pozostałych warunków.To z obowiązującego PŁ. Trudno powiedzieć gdzie będą pisać ( kto będzie pisać ) jak projekt zmieni się w obowiązujące prawo. Pozdrawiam. Darz Bór!!!! |