Piątek
22.05.2015
nr 142 (3582 )
ISSN 1734-6827

Dyskusje problemowe



Temat: Że też nie ma żadnej kary na takich bublotwórców …

Autor: OIOM  godzina: 12:55
Jesionowicz młócisz bez opamiętania tą samą słomę a ziarenka dawno w młynie i niebawem ''krupczatką '' dostaniemy wszyscy po oczach . To może teraz '' OKIEM OIOM a '' …. Uprawiany tą wypowiedzią 123 / 1234 - kolejny raz bełkot korporacyjny szukając na siłę nadzorcy . A piszącego fiksację wycelowane są na Blocha i Gdulę stawiając obsesyjną tezę że bez bata nad tym duetem dalej będzie ćma i białe myszy . Wszystko co tu wywiedziono sprowadza się do zabiegów kosmetycznych a zupełnie pominięto istotę . A mianowicie Charakter Prawny Polskiego Związku Łowieckiego, który nie jest stowarzyszeniem jak i '' twierdzeniem '' o korporacji . Jest związkiem utworzonym ustawą przez państwo i wykonującym z jego woli zadania należące do państwa, w szczególności w zakresie ochrony środowiska oraz prowadzenia gospodarki łowieckiej, wykazującym istotne cechy samorządu, o którym mowa w art. 17 ust. 2 konstytucji. . Czy zapis Art. 17. nie wydaje się stosownym panaceum do demonopolizacji ? . 1. W drodze ustawy można tworzyć samorządy zawodowe, reprezentujące osoby wykonujące zawody zaufania publicznego i sprawujące pieczę nad należytym wykonywaniem tych zawodów w granicach interesu publicznego i dla jego ochrony. 2. W drodze ustawy można tworzyć również inne rodzaje samorządu. Samorządy te nie mogą naruszać wolności wykonywania zawodu ani ograniczać wolności podejmowania działalności gospodarczej. Trybunał Konstytucyjny takim stwierdzeniem o samorządach otworzył nam szeroko furtkę do europejskości łowiectwa Która pozwala realnie myśleć o samostanowieniu o sobie samych w mikro skali kół łowieckich uchwalając statuty '' samorządowe'' kół łowieckich . A taką kością do ogryzienia wstępnie to '' ustawa o samorządzie gminnym '' która w naszym przypadku może być wykładnią statutową - ustawy prawo łowieckie . Co tak naprawdę wynika z tego jednoznacznego stwierdzenia Trybunału Konstytucyjnego o tej samorządności . TK podkreślił, że nakładając na tworzony przez siebie związek zadania publiczne ustawodawca obowiązany jest zagwarantować jego członkom ochronę ich praw i wolności biorąc pod uwagę zwłaszcza to, że wprawdzie przynależność do Związku jest dobrowolna, ale brak tej przynależności wiąże się z negatywnymi konsekwencjami dla jednostek w postaci niemożności wykonywania określonych praw, a przy tym, że PZŁ ma wyłączność w zakresie dopuszczalności do wykonywania polowania. Jest więc wykazującym cechy przymusowości ustanowionym z woli ustawodawcy zrzeszeniem osób zainteresowanych wykonywaniem polowania. To kolejna furtka do europejskości mając na uwadze Art. 32. Zasada równości obywatela wobec prawa . Dz. U.1997.78.483 - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny..... To co stoi na przeszkodzie by państwo stosowną ustawą scedowało wykonywanie z jego woli zadania należące do państwa a prowadzeniem gospodarki łowieckiej, powierzyło wielu podmiotą posiadającym cechy samorządowe .