Piątek
14.02.2020
nr 045 (5311 )
ISSN 1734-6827

Dyskusje problemowe



Temat: Świadomość własnej marki  (NOWY TEMAT)

Autor: WIARUS  godzina: 17:31
Trwające zamieszanie i być może wyjście z niego w niedługim lub najbliższym czasie, treści zawarte w co najmniej w ostatnich 35 wątkach (wcześniejszych też) w dziale „Problemy PZŁ” prowokują do próby szukania odpowiedzi na pytanie „Jak to zmienić?” i co należałoby zrobić aby łowiectwo prezentowało się atrakcyjnie, cieszyło się zainteresowaniem i nie wywoływało tylu negatywnych emocji w różnych środowiskach, w tym leśnym i rolniczym. Znalezienie antidotum na wszystkie kłopoty dzisiejszego łowiectwa to trudna sprawa – wszystkich zadowolić się nie da. Ale nie oznacza to że nie należy szukać rozwiązań poprawiających stan dzisiejszy! Atrakcyjny produkt, jakim jest łowiectwo, to nie wszystko! Znawcy marketingu twierdzą , że uprawianie i prowadzenie łowiectwa bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – w końcu nikt poza Tobą nie wie, że to robisz! Mówią oni, że jeżeli szukamy skutecznych metod na zwiększenie popularności i uznania dla tej gałęzi społecznego życia a w konsekwencji lepszej opinii o łowiectwie i o uprawiających je osobach, to należy zacząć od stopniowego zwiększania świadomości marki wśród potencjalnych obserwatorów i odbiorców - w naszym przypadku społeczeństwa! Jak to osiągnąć? Dróg wiodących do celu jest zapewne wiele i każdy może znaleźć własną! Jednak znawcy problematyki twierdzą, że należy to robić w sposób przemyślany, usystematyzowany, wykorzystujący do tego celu dostępne dziś metody i sposoby. Jak można to robić? Twierdzą, że trzeba postawić na: 1.Socjal media. Socjal media dziś rządzą! Tu możesz swobodnie dyskutować z odbiorcami marki, organizować wszelkie formy kontaktu i uczestnictwa w łowiectwie, natychmiast zbierać wyrazy uznania od klientów i uczestników, a także odpowiadać na ich pytania i wątpliwości. Najlepiej, aby wypracować swój własny sposób komunikacji z łowiectwem za pomocą mocno angażujących form – grafik, wideo i przekazów na żywo. Tego typu materiały powodują dużo różnych reakcji, szybko docierają do odbiorców i z ich perspektywy są bardzo interesujące. Im częściej publikujesz w socjal mediach, tym większą lojalność i uznanie budujesz wśród adresatów przekazu. 2. Dobry PR - czyli organizacja konkursów Doskonale wiemy , że zainteresowani daną problematyką obserwatorzy i ewentualni adepci łowiectwa (tzw. klienci) kochają upominki! Nie odmawiajmy im tej przyjemności i specjalnie dla nich zorganizujmy konkursy, nawet cykliczne z wcześniej określoną konkursową tematyką. Niech nagrodą będą produkty, którymi możemy dysponować na swoim poziomie funkcjonowania w łowiectwie. Najlepiej byłoby gdyby konkursy były związane z kreatywną odpowiedzią, stworzeniem rysunku lub hasła. Niech wygra najlepszy! 3.Współpracę z rozpoznawalnymi i uznawanymi w społeczeństwie czy w środowisku twarzami Rozpoznawalne twarze, które wzbudzają sympatię i zaufanie, cieszą się społecznym uznaniem stanowią świetny materiał do promowania łowiectwa i wszystkiego co z nim jest związane. Influencer (wpływowy) niejako podzieli się swoją popularnością z łowiectwem sprawiając, że zyska ono szerszy rozgłos. Z dużym prawdopodobieństwem można przypuszczać, że przełoży się to na zdecydowanie wyższą popularność naszego hobby. Trzeba tylko odpowiednio dobrać danego influencera do promowanej problematyki związanej z łowiectwem w ogóle. Pamiętać jednak należy, że powinien on reprezentować wartości, które są tożsame z ideami łowiectwa. Budowanie świadomości marki to mozolny proces, który jednak może nas zaskoczyć doskonałymi efektami. 4. Nowoczesny logotyp, trafiający do zainteresowanych a w zasadzie do wszystkich (każdego) Identyfikacja wizualna jest szalenie ważna w budowaniu świadomości marki w umysłach beneficjentów, konsumentów i uczestników łowiectwa. W końcu to z nim (logotypem) ludzie stykają się jako z pierwszym elementem łowiectwa (organizacji łowieckiej) i w pierwszych odruchach czy odczuciach może on odnosić się jedynie do warstwy wizualnej. Logotyp, materiały reklamowe, wygląd strony internetowej, jakość, atrakcyjność i rzetelność informacji to opakowanie – a każdy z tych czynników może wpływać na emocje, jakie promowane łowiectwo a w zasadzie marka wywołuje w odbiorcach. W zaprojektowaniu poszczególnych elementów logotypu zdecydowanie warto posiłkować się doświadczeniem i wyczuciem stylu profesjonalnego grafika. Zna on doskonale aktualne trendy, wie, co sprawdza się w danym momencie, może podpowiedzieć co umieścić, a z czego lepiej zrezygnować. Dedykuję ten wątek decydentom łowieckim pod rozwagę. Zapewne powyższy katalog działań i spraw dla budowania świadomości marki można rozszerzyć! Zachęcam!