Poniedziałek
01.06.2020
nr 153 (5419 )
ISSN 1734-6827

Dyskusje problemowe



Temat: Walne zgromadzenia kół łowieckich

Autor: karlik  godzina: 06:49
No nie ma to jak komplikować sobie życie i dzielić włos na 4. Może koła mają brać przykład z elit prawniczych- a konktretnie sędziów SN, którzy przez 16 godzin wybierali komisję skrutacyjną?

Autor: xaafuun  godzina: 08:03
Arturze, myślę że to nie jest aż takie ważne ten 1 dzień na tą chwilę. Pytanie co jest ważniejsze zapis z znowelizowanej ustawy Prawo łowieckie (art. 33e ust. 1 i 2) czy też nowe Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 które dopuszcza zgromadzenie się w 1 miejscy do 150 osób. Osobiście nie znam koła liczniejszego niż 100 osób, więc jeden problem mamy mniej. Teoretycznie ustawa jest aktem rzędu wyższego niż rozporządzenie, ale nie wiadomo jak długo Rząd Najjaśniejszej Rzeczyposolitej, będzie chciał mieć "pandemie" w granicach swej jurysdykcji... Ale jak to teraz zrobić, by dać Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek... Może poczekamy na instrukcje z działu prawnego ZG.... :) DB Rafał

Autor: domiś2  godzina: 09:30
"Zgromadzenia - tak, ale pod pewnymi warunkami - Przywracamy wolność zgromadzeń do 150 osób. Obowiązkowe jest zasłanianie ust i nosa oraz utrzymanie dystansu 2 metrów - mówił Morawiecki. Zgromadzenia do 150 osób będą dozwolone od 30 maja. Nie oznacza to jednak, że można gromadzić się w dowolnym miejscu. Sanepid będzie przedstawiał rekomendacje, gdzie ze względu na sytuację epidemiologiczną zgromadzenia nie powinny się odbywać, a ostateczną decyzję podejmie samorząd." a teraz róbcie to WZ :-)

Autor: Artur Jesionowicz  godzina: 10:32
Xaafuun, nic nie jest ważne z tego, o czym tu czasem dyskutujemy. Nie wiem, dlaczego w ogóle co niektórzy swój cenny czas tracą, zaglądając na Łowiecki. Istnieje tyle bardziej pożytecznych zajęć... A tak poza tym... Nie zauważam absolutnie żadnego konfliktu pomiędzy art. 33e ustawy Prawo łowieckie a „nowym Rozporządzeniem Rady Ministrów”.

Autor: Artur Jesionowicz  godzina: 10:33
Post usunięty administracyjnie. Przyczyna: post bez związku z niniejszym tematem, a nie dający się przenieść do Hyde Park.

Autor: Artur Jesionowicz  godzina: 10:36
Gdyby ktoś zapomniał, o czym rzecz w założonym przeze mnie temacie, przypominam: Co prawda, terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nadal jest obszarem, na którym występuje stan epidemii, wywołany zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, ale władza systematycznie poluźnia wprowadzone wcześniej ograniczenia, nakazy i zakazy. Nie inaczej rzecz ma się w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. Jeśli dobrze zauważam, żadne zapisy prawa powszechnie obowiązującego już nie stoją na przeszkodzie, aby koła łowieckie mogły przystąpić do organizacji zwyczajnych walnych zgromadzeń. Koła nie tylko już mogą organizować walne zgromadzenia, ale chyba też powinny czuć się do takiej czynności zobowiązane. Chociażby w myśl § 36 pkt 6, 7 i 8 oraz § 38. Oczywiście nadal obowiązuje nie do końca przemyślany, przedłużony (i przedłużany nadal) okres kadencji organów kół łowieckich, jaki władza wprowadziła do ustawy Prawo łowieckie (art. 33e ust. 1 i 2).

Autor: xaafuun  godzina: 12:42
Arturze piszesz Nie zauważam absolutnie żadnego konfliktu pomiędzy art. 33e ustawy Prawo łowieckie a „nowym Rozporządzeniem Rady Ministrów”. No a ja może niesłusznie jako nie prawnik zauważam. Założymy ipotetycznie, że ZK na podstawie rozporządzenia zwoła walne bo KŁ liczy 50 członków, przeprowadzi je prawidłowo i wybierze nowe władze. Niestety nowe władze, nie spodobają się starym władzą, które zostały odsunięte od władzy i one zgłoszą się do ZO, i będą chciały podważyć legalność tamtego walnego, bo stwierdzą, że jeszcze nie zostały odwołany przez ministra na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wprowadzony wcześniej stan zagrożenia epidemicznego, stan epidemii lub stan nadzwyczajny. Wiem, ze jest to wątpliwe, bo co stare władze niejako same na siebie donoszą, że nie wyczekały do końca epidemii jej odwołania, ale załóżmy że dziki dokazały mocno w obwodzie i KŁ musiało podjąć w miarę szybko uchwałę, że każdy członek jednorazowo musi dopłacić 500 pln tytułem odszkodowań za dziki. Skoro zwolało walnej w tej ważnej sprawie, to postanowiło też przeprowadzić wybory, by upiec 2 pieczenie na 1 ogniu - uchwałę o extra składce 500 pln/szkody/myśliwego + wybory no bo kadencja się kończy zgodnie ze statutem. DB Rafał

Autor: SPOKO  godzina: 13:13
Przeczytaj założony wątek dokładnie - jest jeden niuans - ZWYCZAJNE A WYBORCZE. P Artur cały czas wałkuje temat zwyczajnego walnego a nic nie wspomina o wyborach. Wybory są również możliwe pod warunkiem rezygnacji ZK lub któregoś z członków ZK oraz nie udzielenie absolutorium i głosowaniu na wniosek kogoś z obecnych na walnym.

Autor: Artur123  godzina: 16:21
Założymy ipotetycznie, że ZK na podstawie rozporządzenia zwoła walne... Xaafuun, walne zgromadzenia zwołuje się w oparciu o zapisu statutu PZŁ. ...przeprowadzi je prawidłowo i wybierze nowe władze.
Walne zgromadzenie nie ma aktualnie możliwości wybrania „nowych władz”, gdyż kadencja „starych władz” ciągle trwa i trwać będzie chyba jeszcze długo (patrz art. 33e ustawy Prawo łowieckie).

Autor: jaszczur  godzina: 17:11
...Walne zgromadzenie nie ma aktualnie możliwości wybrania „nowych władz”, gdyż kadencja „starych władz” ciągle trwa .... Błędne stanowisko. Trwanie kadencji "starych władz" nie ma znaczenia dla wyboru nowych. Znaczenie ma zapis ustawowy, że wybory możliwe są dopiero po zakończeniu się "...stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii lub stanu nadzwyczajnego." Wybory po zakończeniu się wskazanych wyżej "stanów" będą w praktyce miały miejsce w czasie kadencji "starych władz", a wybrane nowe organa koła i tak będą musiały poczekać na zakończenie się kadencji tych obecnych.

Autor: Artur123  godzina: 20:21
Jaszczur, pisząc: Walne zgromadzenie nie ma aktualnie możliwości wybrania „nowych władz”, gdyż kadencja „starych władz” ciągle trwa i trwać będzie chyba jeszcze długo... podawałem również kontekst takiego stwierdzenia: (patrz art. 33e ustawy Prawo łowieckie). W ust. drugim tego art. 33e, wyraźnie jest napisane: „Wybory do organów Polskiego Związku Łowieckiego oraz organów koła łowieckiego nie mogą odbyć się wcześniej niż przed upływem 30 dni od dnia zakończenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanów, o których mowa w ust. 1”. A gdy piszesz: „Wybory po zakończeniu się wskazanych wyżej "stanów" będą w praktyce miały miejsce w czasie kadencji "starych władz", a wybrane nowe organa koła i tak będą musiały poczekać na zakończenie się kadencji tych obecnych”. Błędna to teza, gdyż nic się w niej nie wspomina o licznych wyjątkach. Wystarczy rzecz przeanalizować dla przypadków, kiedy walne zgromadzenia w 2015 r. odbyły się w pierwszej połowie kwietnia, a było ich całkiem niemało.