Wtorek
26.05.2009
nr 146 (1395 )
ISSN 1734-6827

Dyskusje problemowe



Temat: Prawidłowa teza ?

Autor: megaton  godzina: 08:00
ad Hupert: Zagalopowałeś się w swojej interpretacji odnośnie kryteriów odstrzału .Wynika to albo z przemożnej chęci podważenia zasad wogóle albo z niewiedzy odnośnie źródeł uzasadnienia. A przecież to takie proste i oczywiste, mianowicie,kryteria pdstrzału w rozbiciu na selekcyjne i łowne ustala rozporządzenie NRŁ, która ma delegację do tego. Więc w czym problem? Podejrzewam, że w ocenie przed strzałem. Nie wprowadzaj siebie i innych ( mniej zorientowanych) w błąd tłumacząc, że wpisywanie np. łownego do zezwolenia na odstrzał jest nieuzasadnione, bo, jak wyjaśniłem powyżej, jest jak najbardziej uzasadnione. Ustawa jak i rozporządzenie (tu) MŚ są to akty wyższego rzędu w stosunku do rozporządzenia NRŁ i stanowią wytyczne (ramowe) w przedmiocie sprawy. Oprócz tego są jeszcze regulaminy, statuty, uchwały, które też nakładają określone obpowiązki i kierunkują sposoby postępowania. Tak więc rozporządzenie NRŁ mając do tego uprawnienia, uszczegóławia kryteria odstrzału. Nie wiem, po co niektórzy koledzy "trzepią tę pianę" od dłuższego już czasu. Darzbór.

Autor: Piotr Gawlicki  godzina: 11:04
megaton, słusznie piszesz, że ..."Ustawa jak i rozporządzenie (tu) MŚ są to akty wyższego rzędu w stosunku do rozporządzenia NRŁ"..., tylko wniosek z tego wyciągasz błędny. Jeżeli jakikolwiek akt prawny wyższego rzędu określa jakąś sprawę, w tym wypadku, że do odstrzału rogacze wpisuje się jako I i II klasa, to żaden akt niższego rzędu nie może tego zmieniać i np. uchwała NRŁ nie może dodać do tej listy rogaczy łownych, albo np. III lub IV klasę.

Autor: Hupert  godzina: 11:11
Spring, przepraszam bardzo, ale jakie PZŁ ma do wykonania zadania o charakterze gospodarczym i dlaczego w PZŁ najważniejsza jest sprawność dzialania ? Jeżeli powiesz, że tak jest, bo PZŁ to np. przedsiębiorstwo, to jakie przesłanki łączą u Ciebie przedsiębiorstwo (PZŁ) z armią, policją, strażą pozarną i kościołem katolickim. Zapomniałeś o tym, że PZŁ to przecież Zrzszenie, co najmniej werbalnie, dobrowonie zrzeszajacych się obywateli, vide Konstytucja RP?

Autor: Pomorski Łowca  godzina: 13:19
Moim zdaniem tak samo jak nie ma uzasadnienia wpisywanie odstrzału na rogacza łownego , tak samo nie ma uzasadnienia i podstaw prawnych dla wpisywania do odstrzału - "dzik do 50 kg". Obowiązuje podział na dziki : warchlaki, przelatki, wycinki, odyńce i lochy. W strukturze odstrzału mamy podział na warchlaki, przelatki i dziki starsze. Wobec tego tylko tak wolno odstrzały wypisywać. Niestety jednak ogólna świadomość prawna w narodzie nie jest wysoka.

Autor: Spring  godzina: 13:45
Ad. Hupert Armia i inne, to tylko przyklad struktur gdzie najwazniejsza jest sprawnosc dzialania i nic nie laczy lowiectwa z wymienionymi. Kolo lowieckie wykonuje zadania gospodarcze, poczawszy od uprawy pol i innych, poprzez dokarmianie, szacowanie szkod, wyplacanie odszkodowan, posiada uchwale WZ, ktora ZK musi przy pomocy czlonkow KL zrealizowac, posiada budzet jako dokumet, ale obraca tez spora iloscia pieniedzy. Tego wszystkiego nie da sie zrobic w oparciu o dobra wole czlonkow, niezbedne sa srodki umozliwiajace wyegzekwowanie w/w. Niczego tez nie zapomnialem, wlacznie z tym, ze raju nie da sie zbudowac, bo ludzie to nie anioly, a Ci ktorzy taka budowe obiecuja, albo nie wiedza o czym mowia, albo klamia. Pzdr.DB

Autor: Hupert  godzina: 14:39
Tylko te zadania to zadania koła, oddzielnego podmiotu prawnego od PZŁ, a Związek nie jest wykonującym ..."uprawy pol i innych, poprzez dokarmianie, szacowanie szkod, wyplacanie odszkodowan"..., a nawet gdyby był, to gdzie zasadom obowiązującym w Związku do zasad obowiązujących w kołach, którym braku reguł demokratycznych nie można zarzucić, w przeciwieństwie do PZŁ.

Autor: megaton  godzina: 15:02
ad Piotr Gawlicki. jednak uparcie kolega nie dopuszcza do siebie informacji, że NRŁ może ( i to robi) ustalić w poszczególnych klasach wieku rodzaj odstrzału na selekcyjny i łowny (łowny tylko w II klasie). Za przykład zgodności takiego działania podam analogiczny przykład : ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która w art. 5 i 6 określa obowiązki właściciela nieruchomości. A jednak Rada Gminy uchwałą (właśnie aktem niższego rzędu) określa : krotność odbioru, stawki itd. Więc nie wprowadzaj kolego zammieszania. A poza tym urok łowiectwa dla myśliwych mających podejście do łowiectwa jak ja, to kryteria selekcji.

Autor: WIARUS  godzina: 15:15
megaton Tyle tylko że ustawa , o której piszesz w Art. 4. precyzyjnie ustala co i kto może zrobić w sprawie utrzymania porządku w gminie poza ustaleniami ustawy: Rada gminy, po zasięgnięciu opinii państwowego terenowego inspektora sanitarnego, ustala, w drodze uchwały, szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy dotyczące: 1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, 2) rodzaju urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także zasad ich rozmieszczania, 3) częstotliwości, zasad i sposobu usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości oraz z innych terenów przeznaczonych do użytku publicznego, 4) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku, 5) zasad utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach, 6) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania Pokaż przepis podobny do tego upoważniający NRŁ do wprowadzania innych nazw i kryteriów poza tymi , które określone są w rozporządzeniach o których wyżej była mowa. Pozdrawiam. Darz Bór!!!

Autor: Spring  godzina: 15:25
Ad. Hupert Moim zdaniem, cala ta struktura prowadzi dzialalnosc gospodarcza, np. na tym portalu sa sprawozdania finansowe z tejze dzialalnosci, ale nie o to chodzi, dla mnie ten poziom demokracji w PZL wystarcza(demokracja jest stopniowalna), ja bardziej preferuje skutecznosc, natomiast, dla Ciebie to zbyt malo, tego nie da sie rowiazac tak, by dogodzic kazdemu. Pzdr.DB

Autor: Piotr Gawlicki  godzina: 16:50
krotność odbioru, stawki itd nie występuja w ustawie, tylko ustawa daje delegacje ku temu radzie gminy. Rozpporzadzenie MŚ określa wpisywanie I i II klasy, a więc nikt nie może dodać sobie II, IV czy łownej. To jest abecadło prawa.