Poniedziałek
29.11.2010
nr 333 (1947 )
ISSN 1734-6827

Wiedza i edukacja



Temat: gwarancja - naprawa

Autor: baca1051  godzina: 09:25
czyli zaczną się przepychanki...

Autor: lukasba  godzina: 19:39
są 2 rodzaje gwarancji - producenta ( i tutaj sklep jedynie jest pośrednikiem) co nie wyklucza zgłoszenia tzw. niezgodności towaru z umową, oraz sklepu nie wiem jak to wygląda w kwestii broni bo siedzę w innej branży . Co do niezgodności towaru z umową , zgłosić oczywiście można natomiast prawda jest taka że ustawa jest bardzo mocno dziurawa i tak naprawdę jedynym terminem jaki jest określony to czas odpowiedzi na pisma który wynosi 14 dni (i liczy się data wysyłki pisma a nie jego dotarcie do odbiorcy), z tytułu tej ustawy możesz zażądać wymiany towaru na wolny od wad, zwrotu kasy , doprowadzenia towaru do zgodnego z umową , bezpłatnego usunięcia usterki - przy tych 2 pierwszych jeżeli sprzedawca zna ustawę dostaniesz odpowiedź o nadmierności ponoszonych kosztów i odmowę wraz z propozycją że sklep usunie nieodpłatnie usterkę i na to nic nie poradzisz. Inna sprawa że jeżeli już skorzystałeś w gwarancji (a wynika z tego że tak jest) nie możesz zmienić w trakcie zdania że korzystasz z niezgodności towaru z umową ( i odwrotnie). Ze swojej strony mogę ci poradzić abyś przeszedł sie do miejscowego rzecznika ochrony konsumenta i z nim wysmarował ewentualne pismo z reguły sprzedawcy starają się nie zadzierać z rzecznikiem (choć zdarzają się wyjątki).

Autor: baca1051  godzina: 21:02
koledzy narazie jestem po rozmowie z imporeterem, ktory wydaje sie byc uczciwym czlowiekiem. powiedzial ze usunie usterke. nie chce tu oczerniac tego czlowieka narazie wydaje sie byc rzeczowy i jak wczesniej napisalem uczciwy. po zalatwieniu sprawy napisze co i jak.