Sobota
16.10.2021
nr 289 (5921 )
ISSN 1734-6827
Myśliwskie akcesoria
 wywóz broni do USA
 Poszukuję instrukcji ...
Dzisiejsze wpisy na forum
www.lowiecki.pl
Psy myśliwskie

Brak wpisów w tym wydaniu
Hyde Park Corner
 Proszę o linki
 Trapping
 Ceny paliwa
 tymczasem inflacja ju...
 Post bez związku z ni...
 212.000,00 + 450.000,...
 Geniusz reformy znowu...
 No co jest panowie
 Co to jest ?
 Klusownictwo w Polsce
 ***** ***
 Wzrost cen nośników e...
 Niech będzie pochwalo...
Strzelectwo

Brak wpisów w tym wydaniu
ARCHIWUM
DZIENNIK
Redaktorzy
   Felietony
   Reportaże
   Wywiady
   Sprawozdania
Opowiadania
   Polowania
   Opowiadania
Otwarta trybuna
Na gorąco
Humor
PORTAL
Forum
   Problemy
   Hyde Park
   Wiedza
   Akcesoria
   Strzelectwo
   Psy
   Kuchnia
Prawo
   Pytania
   Ustawa
   Statut
Strzelectwo
   Prawo
   Ciekawostki
   Szkolenie
   Zarządzenia PZŁ
   Przystrzelanie
   Strzelnice
   Konkurencje
   Wawrzyny
   Liga strzelecka
   Amunicja
   Optyka
   Arch. wyników
   Terminarze
Polowania
   Król 2011
   Król 2010
   Król 2009
   Król 2008
   Król 2007
   Król 2006
   Król 2005
   Król 2004
   Król 2003
Imprezy
   Ośno/Słubice '10
   Osie '10
   Ośno/Słubice '09
   Ciechanowiec '08
   Mirosławice '08
   Mirosławice '07
   Nowogard '07
   Sieraków W. '06
   Mirosławice '06
   Osie '06
   Sarnowice '05
   Wojcieszyce '05
   Sobótka '04
   Glinki '04
Tradycja
   Zwyczaje
   Sygnały
   Mundur
   Cer. sztandar.
Ogłoszenia
   Broń
   Optyka
   Psy
Galeria
Pogoda
Księżyc
Kulinaria
Kynologia
Szukaj
Przepisy kulinarne

Brak wpisów w tym wydaniu
Nowe zdjęcia w galeriach
Brak nowych zdjęć w dniu dzisiejszym
Dyskusje problemowe
 SKŁADKA PZŁ NA 2022
 Ostateczna decyzja
Komentarze czytelników
... do felietonów
00:20 PeBeArtur ... "Staję jednak po stronie ogółu myśliwych, w ewentualnym sporze z przykładowo takimi głuptakami jak Ty." ... dałeś czadu w tych wpisach.
Powiem szczerz, że omijam wpisy tegoż.

A propozycje Izdebsko jakieś tam, opierają się głównie na zmianie nazwy a co za tym idzie, chęci obsadzenia stołków, ale to już Piotr opisał w artykule.
Tytuł:
Wszyscy mówią o zmianie ustawy
02:14 Miłośnik PZŁChłopcy a jaka to różnica, kto doi, ekipa obecna czy przyszła, i tak składkę płacić będzie. Jak to was boli, to naprawdę argument niskich lotów. Powtórzę, warto zburzyć PZŁ budynek, by nowy powstał, bo zawsze to postęp, gdyż już nie odbuduje się PZŁ, a nowy będzie łatwiej przebudować, tym bardziej, że gdy prace budowlane się zaczną, to w tym, kolejnym czy jeszcze kolejnych Sejmach spokojnie poprawić można, a pruchno i zgnilizna, które było w budynku PZŁ już nie wrócą.;-)Tytuł:
Wszyscy mówią o zmianie ustawy
02:32 Miłośnik PZŁPrace niewolnicze zwane społecznymi, to często prace tylko na papierze, 10 chłopów stoi a 2 robi, a tych 10 jest bo kasy zapłacić nie chce, więc zaliczają obecność( czasami przy tzw.szwedzkim polowym stole z napojami z budżetu koła) . Prace niewolnicze służą do tego by łowczy, czy ZK dokopał przeciwnikom, czasem kazał im coś zrobić, co delikwent nie jest w stanie zrobić, to dla spokoju zapłaci kasa, natomiast " świta" władzy pracę społeczną robi często, na papierze , podczas polowania. Co do szacowania szkód lowieckich, to jak szacuje zainteresowany płatnik, to z góry takie szacowanie będzie nieobiektywne, bo chce zapłacić jak najmniej. To ci, którzy są pokrzywdzeni szkoda często wola przyjąć już nawet część zapłaty, niż tracić czas po sądach ( choć to się zmienia). Mówienie o szacowaniu przez myśliwych jako o dobrodziejstwie społecznym to kpina, robią to we własnym interesie, a nie ogólnokrajowym.
Bawi mnie, jak myśliwi mówią płacimy za zwierzynę dzierżawcy obwodu, ale to często firma gdzie mają współudział ( koło łowieckie). Płacenie sobie to dowcip, bo przecież ta kasę przepija czy wydadzą na wspólne potrzeby, domku, nagród, ruchomości czy nieruchomości, płacenie za swoje hobby i przyjemności, a najlepiej się płaci nie z własnej kasy a z kasy pochodzącej ze zwierzy łownej wypasionej na własności cudzej i pilnowanej prawem państwa, które się własności " tucznika" z dziczyzny, pozbywa się przez proces aplikacji kulki, po kulce dziczyzna już nie państwowa a PZŁ owa. Podobnie z majątkiem koła łowieckiego, dofinansowania mi z funduszy, darmowymi chłodniami, one wchodzą na stan za free do majątku koła , czyli stają się współwłasnością członków koła. Państwo nie dość, że oddaje zwierzynę łowną to daje inne rzeczy myśliwym, by mogli bawić się w hobby, zwane gospodarka łowiecka państwa, z którego państwo do budżetu od 70 lat nie dostaje nawet 1 złotówki, a społeczeństwo nie myśliwskie nawet pedka kiełbasy.:-). Tak to można literacko ująć.
Tytuł:
Wszyscy mówią o zmianie ustawy
02:41 Miłośnik PZŁBawi mnie naiwne myślenie zwolenników bierutowskiego modela, którzy przez swoją postawę stracili już pewnie samorządność, wpływ na władze, a nadal naiwnie myślą, że proces się zatrzyma na tym etapie. Ci, którzy z rozdziału politycznego władzy, mają resort łowiectwa w obsadzie, pewnie pójdą dalej i będą eksploatować łowiectwo bo rozum mają. Na całym świecie łowiectwo daje dochód do budżetu państwa, stąd przy całym 70 letnim PR PZŁ, że do łowiectwa się doplaca, można ten PR podtrzymać i zacząć " doić" byle umiejetnie, kierując np. dochody w fundusze celowe, czy tworzenie funduszy celowoch na nowych opłatach zw.z dewizowkami, by jak kiedyś na dewizowkach zarabiała władza,a nie biura i dzierżawcy, gdzie 2 się naje,to dla 4 też wystarczy. Spokojnie chłopcy, powiadam Wam, ważne by można było umoczyć pyszczka to do karmnika wiele zwierzątek się zejdzie.
Doić też można przez fundusze na ASF, przetargi, chłodnie, środki dezynfekcji, to wielki biznes wokół ASF, gdzie rolnik musi zapłacić, a ile kasy można dostać na to z budżetu czy UE, nikt nie ogarnie. Ja myślę, że ASF to dobry biznes, z wielu punktów widzenia, gospodarczego, politycznego, społecznego ...bo nikt nie zapyta po co ten Miś, a on zgnije i zrobi się protokół zniszczenia i na stracie się też zarobi;-)

Ważne by państwo w końcu zarobiło na PZŁ, a jak zarobi to metod jest wiele. I dobrze.
Tytuł:
Wszyscy mówią o zmianie ustawy
więcej>>
Wiedza i edukacja
 Szkody łowieckie po n...
 Pierwszeństwo
Ogłoszenia
Brak nowych ogłoszeń w tym wydaniu
Wydawca i adres redakcji:
P&H Limited Sp. z o.o.
Budynek BPBK
ul. Jana Uphagena 27 lok. 703
80-237 Gdańsk

Redaktor naczelny:
Piotr Gawlicki
piotr.gawlicki@lowiecki.pl
Miejsce i data wydania:
Gdańsk, 16.10.2021
Numer wydania:
289 (5921 )
ISSN 1734-6827
Przegląd artykułów z poprzedniego tygodnia09.10.2021 - 15.10.2021
Redaktorzy pisząCzwartek 14.10.2021
Wszyscy mówią o zmianie ustawy autor: Piotr Gawlicki
Gorąco zaczyna się robić od pomysłów jak pomóc rolnikom w szkodach łowieckich i jak skutecznie walczyć z ASF. Swoje pomysły przedstawił nawet Jarosław Kaczyński, uaktywnili się posłowie PiS, a zarządzający łowiectwem minister Edward Siarka, szeroko opowiada jakie zmiany trzeba wprowadzić do ustawy, żeby wszystkim było lepiej. Rozpoczął się też wyścig na publikowanie gotowych projektów zmian ustawy, już parę lat temu nieskutecznie otworzony przez Sławomira Izdebskiego, który właśnie upublicznił swój obecny projekt, ciągle jeszcze modyfikowany, a jacyś anonimowi twórcy rozpowszechniają kolejny projekt, niczym specjalnym nie różniący się od obecnej ustawy, tyle że w miejsce PZŁ wstawiona jest Agencja Rozwoju Gospodarki Łowieckiej.

Wszystkie te pomysły są nic nie warte, bo nie dotykają trzech głównych powody niewydolności i braku możliwości rozwiązania istniejących obecnie problemów łowiectwa w Polsce, którym kieruje Polski Związek Łowiecki.

Pierwszym jest całkowite wykluczenie właścicieli nieruchomości rolnych (rolnicy) oraz producentów żywności (hodowcy) z udziału w tworzeniu obwodów łowieckich na ich terenie i dzierżawy tych obwodów myśliwym. A przecież właśnie te grupy społeczne powinny mieć wpływ na to, kto i na jakich warunkach poluje na ich gruntach.

Drugim jest obecny sposób rozwiązywania problemów powstałych pomiędzy właścicielami gruntów rolnych i myśliwymi oraz walka z ASF.
więcej>>

Nota redakcyjna
Autorzy wszystkich tekstów wpisywanych na strony www.lowiecki.pl i do dziennik.lowiecki.pl wyrażają przez fakt dokonania wpisu zgodę, na publikowanie tych tekstów w dzienniku Łowiecki, przy czym Redakcja zastrzega sobie prawo do skrótów i zmian w tekście. Większe zmiany w materiałach redakcyjnych, opowiadanich i dowcipach przekaże autorom do samodzielnego wykonania.

Dziennik Łowiecki można otrzymywać również w wersji drukowanej poprzez prenumeratę. Warunki prenumeraty do czasu zebrania odpowiedniej liczby prenumeratorów, żeby móc druk wykonywać w drukarni, są następujące:
  • wysyłka 5 razy w tygodniu w dni robocze - opłata 31.00 zł. tygodniowo + VAT;
  • wysyłka 1 raz w tygodniu w poniedziałek - opłata 23.00 zł. tygodniowo + VAT;
  • wysyłka co 4 tygodnie w poniedziałek - opłata 21.50 zł. tygodniowo + VAT.
    Nekrologi od osób fizycznych są bezpłatene. Nekrologi od kół łowieckich i innych osób prawnych podlegają opłacie w kwocie 98,36 zł. + VAT.