Środa
31.12.2008
nr 366 (1249 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: vitara  (NOWY TEMAT)

Autor: Bear  godzina: 00:44
Vitam dotyczy vitary pierwszej czy moze mnie ktoś oświecić jak to jest z zapinaniem 4x4 - od czego (roku, typu...?) zalezy czy w piastach czy dżwignia wewnątrz samochodu. jakoś nie badzo mi sie chce w błocie wysiadać i w piastach cos tam przekladać. oraz czy mozna nią 4x4 po czarnym (czy mają centr. mech. różnicowy?)

Autor: ozmos  godzina: 09:32
Napęd zawsze włączasz dźwignią w aucie. W piastach są sprzęgiełka odłączające koła od półosiek, i mogą być albo ręczne albo półautomatyczne.

Autor: Bear  godzina: 09:33
"są sprzęgiełka odłączające koła od półosiek, i mogą być albo ręczne albo półautomatyczne".....poprosze o rozwinięcie

Autor: Gobio  godzina: 09:36
Tu jest sporo napisane na ten temat. Jak nie będziesz wiedział dalej to pytaj. VITARA (www.lowiecki.pl/forum/read.php?f=12&i=141284&t=141080)

Autor: sebastiano  godzina: 10:08
koledzy a jak sie sprawuje taka vitarka w terenie bo zamierzam kuipic. czesto sie psuje?

Autor: Gobio  godzina: 12:40
Jest dużo na temat Vitar na forum. Ogólnie nie są to awaryjne samochody przy odpowiednim traktowaniu. Największy mankament to wszędobylska rdza karoserii. Po zminanie opon na agresywniejsze potrafią zaskoczyć dzielnością.

Autor: ozmos  godzina: 19:07
Ad Bear: sprzęgiełka ręczne wyłącza się obracając kołpaczkami na piastach. Automaty wyłącza się jadąc kilka metrów w kierunku przeciwnym niż ostatni kierunek jazdy, po uprzednim wyłączeniu napędu na przód - czyli jedziemy do przodu, wyłączamy napęd, i jedziemy kilka metrów do tyłu. Sprzęgiełka wyłącza się przed dłuższą jazdą po asfalcie, aby obniżyć zużycie paliwa - jak się ich nie wyłączy to koła napędzają półośki, przedni dyfer i przedni wał, co powoduje zauważalne straty mocy.