Piątek
13.11.2009
nr 317 (1566 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: OPONY 4x4-FORD MAVERICK  (NOWY TEMAT)

Autor: Kris knieja  godzina: 11:35
DB! Jestem na etapie zakupu opon do Forda Mavericka auta uzywam nie tylko w terenie ale normalnie na codzien w miescie ,wyjazdy itd.Zastanawiam sie nad zakupem opon firmy BF Goodrich AT czyli 50% teren 50% szosa lub BF Goodrich MT nie wiem jak zachowuja sie MT na asfalcie czy nie beda za glosne i zbyt toporne ?choc nie ukrywam ,ze sprawiaja bd.wrazenie czy AT nie beda za slabe w teren? Obecny rozmiar opon to 265/70 R15 sprzedawca polecil mi 31x10,5R15.Prosze o opinie uzytkownikow i znawcow tematu z gory dziekuje .DB

Autor: qras  godzina: 11:49
Witam Jeżeli jeździsz więcej po asfalcie to bierz AT, MT są bardzo dobre w teren ale szumią na czarnym i czasami na zakrętach na mokrym przy temp bliskiej zeru potrafią robić niespodzianki...tracą delikatnie przyczepność. AT w terenie spoko ale trzeba uważać bo potrafią się błotkiem zakleić. Tam gdzie At nie da rady MT pojedzie. Firma w zależności od gustu. pozdrawiam DB Qras

Autor: Piotr Waślicki  godzina: 12:09
AT BF Goodrich, to bardzo dobry wybór do jazdy w lekkim terenie i po szosie. MT raczej do jazdy off-road. Jak w grę wchodzą leśne, nie rozjeżdżone ciężkim sprzętem i błotniste drogi, czy wiejskie polne, to AT spokojnie wystarcza. W kopnym śniegu też dają radę. Na MT -kach też można jechać po asfalcie ale jest mniej komfortowo i trzeba uważać, jak wyżej wspomniał kolega. Na oblodzeniach to walka o życie. Jeśli teren błotnisty i ciężki to warto zakładać MT i znosić trudy jazdy po czarnym, bo w terenie wynagradzają w dwójnasób. Podobny bieżnik do BF AT mają amerykańskie General Grabber AT2 czy regenerowane i znacznie tańsze - Colway. Piotr Waślicki

Autor: Makas  godzina: 12:12
W moim poprzednim samochodzie miałem opony BF Goodrich MT. W terenie (zwłaszcza błotnistym) rewelacja - rzadko dołączałem przedni napęd (fakt, że w ekstremalny teren się nie zapuszczałem - ot normalne łowieckie użytkowanie). W zimie, na śliskim tragedia - b. słaba przyczepność. No ale w końcu to nie jest opona zimowa. Niedawno zmieniłem samochód i też noszę się z zamiarem zmiany opon. Tym razem wybiorę chyba AT-eki mając nadzieję na lepsze zachowanie tej opony w warunkach zimowych (choć zapewne lepiej było by kupić typowo zimowe opony i jednak MT-ki na lato). DB

Autor: jeger73  godzina: 12:58
Panowe nowy BFG KM2 jest rewelacyjny jako opona zimowa i terenowa wiem, bo mam na LR Discovery. Polecam.... DB

Autor: Kris knieja  godzina: 13:05
Ad.kol. Piotr Waślicki mialem kiedys w Pajero II wlasnie General Grabber AT tylko ,ze uzywane ale jezdzily dobrze i tak jak kol.wspomina maja praktycznie taki sam bieznik jak w BF Goodrich AT i chyba przy nich pozostane gdyby auto sluzylo tylko w teren pewnie zdecydowal bym sie na MT.Pozdrawiam DB

Autor: HASAH  godzina: 13:32
General Grabber AT2 (www.opony.com.pl/tag/General,GRABBER%20AT2) Polecam!

Autor: rysioh  godzina: 18:18
Kol. Kris knieja szuka opon na cały sezon? Z wypowiedzi nie za bardzo wynika. W podobnym autku (Terrano) zmieniłem miesiąc temu opony z Goodyear Wrangler ATR na zimowe Cooper Discoverer. Są to ciekawe i sprawdzone opony zimowe z oznaczeniem M+S. Póki co jestem bardzo zadowolony ale... prawdziwa zima dopiero przed nami. Colway'e miałem w Samuraju, w śniegu bardzo dobre, natomiast na mokrym asfalcie bardzo słabe. DB!

Autor: WJarek  godzina: 18:35
Też mam Cooper Discoverer M+S na Terrano, i rzeczywiście w błotku idą nieźle. Z opisu i opinii w sieci ciekawie prezentują się Bridgestone A/T 694, być może po zjeżdżeniu cooperów skuszę się...

Autor: towarzysz  godzina: 19:11
Polecam BF Goodrich AT ,jesli wejda do Twego auta wieksze to polecam rozmiar 275x75x15.Z terenowych opon ,które do tej pory objeździłem to Pirelli Skorpion uwazam za najgorsze.

Autor: chris_xx  godzina: 20:30
Posiadam AT w swoim terrano i jestem bardzo zadowolony! Polecam! ... troszkę trzeba bardziej uważać na asfalcie bo hamowanie ciut dłuższe! ... MT tylko w teren i mało asfaltu! DB