Piątek
15.12.2006
nr 349 (0502 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Land Cruiser vs Pajero

Autor: Socik  godzina: 01:25
Fakt G klasa ma środek jak osobówka i na tym się kończy jej wspólnota z asfaltówkami bo po co coś zmieniać jak jest świetne.:) A reszta to doskonała terenówka a wygląd, ta linia a właściwie jej brak. - mistrzostwo :) daje spokój bo się rozmarzyłem :)))) http://auto.gazeta.pl/auto/1,71362,1971726.html Auto dla prawdziwego faceta!!!

Autor: blaser B97  godzina: 04:09
Koledzy przeczytajcie, a potem podyskutujemy na temat terenówek toyoty Arcyluksus Tygodnik "Wprost", Nr 1252 (10 grudnia 2006) Toyota uczy konkurentów, jak produkować auta doskonałe Piotr R. Frankowski Panuje tu atmosfera jak w zakładzie produkcji bomb termojądrowych. Czystość, cisza, skupieni mężczyźni w białych kitlach. Jeden za pomocą stetoskopu wsłuchuje się w pracę silnika. W tym prawdziwym laboratorium, które niewiele ma wspólnego z tradycyjną fabryką samochodów, produkuje się silniki V8 Lexusa. Zakład Tahara, gdzie powstaje flagowy model Lexusa - LS - z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, nie tylko zorganizowano według zasad legendarnego Toyota Production System, ale także zastosowano tu nową (albo raczej odkrytą na nowo) koncepcję Advanced Craftsman-ship. Chodzi w niej o to, że istnieją dziedziny produkcji samochodów, w których umiejętności doświadczonego rzemieślnika są w stanie wygrać pod względem jakości wykonania z najbardziej nawet zaawansowaną automatyką. LS 460 - imponujący flagowy model Lexusa ma m.in. podgrzewaną kierownicę, podpórki pod nogi, z funkcją masażu, sensory mierzące temperaturę ciała pasażerów, które współgrają z klimatyzacją, i zaawansowany system wykrywania przeszkód na drodze Mistrzowskie rękodzieło Główny inżynier Lexusa, Suguya Fukusato, mówi, że znakiem firmowym tej marki "jest pościg za doskonałością. Ogarnia nas obsesja sprawdzania szczegółów. Wszystko musi pięknie razem działać". Tylne fotele Lexusa są zdolne do wykonywania masażu shiatsu, a automatyczna klimatyzacja za pomocą czujników podczerwieni zdalnie mierzy temperaturę ciał podróżnych. Do tego auto ma 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Bez tych rzeczy można żyć, ale luksus polega między innymi na tym, że wydaje się pieniądze na przedmioty, których posiadanie nie jest niezbędne. Za to jest przyjemne. W japońskiej tradycji precyzja i perfekcja same w sobie są piękne. Wszystkie elementy silnika Lexusa pieczołowicie czyści się i sprawdza przed rozpoczęciem montażu - ręcznie. Delikatne elementy elektroniczne przechowuje się w osobnym pomieszczeniu z filtrowanym powietrzem, a pomieszczenia linii montażowej mają dźwiękoszczelne ściany. Silnik jest precyzyjnie zmontowany nie wtedy, gdy wykończy się każdy jego element, ale wtedy, gdy dokładnie wykonane podzespoły mieszczą się w bardzo wąskim zakresie dopuszczalnej tolerancji. Przed łączeniem współpracujących części technicy Lexusa za każdym razem porównują więc parametry elementów ze wzorcem, a powierzchnie pracujące wałów korbowych polerują ręcznie. W masowej produkcji samochodów normalnie nie ma miejsca na takie rękodzieło, jest taśma i uśrednianie wszystkiego. Pozbawioną automatyzacji obróbkę elementów silników poza fabryką Lexusa można znaleźć w zasadzie tylko w warsztatach przygotowujących profesjonalne silniki do samochodów wyczynowych. Po zmontowaniu silnika idealne wyważenie elementów ruchomych można zbadać jedynie w ruchu, zatem podłącza się do wału korbowego silnik elektryczny i szuka się niepożądanych wibracji. Potem uruchamia się silnik normalnie (nadal poza autem) i mierząc przyspieszenia na dwóch końcach wału korbowego, szuka jeszcze doskonalszego wyważenia. Doświadczony technik za pomocą stetoskopu osłuchuje też pracujący silnik i dokonuje drobnych regulacji, które mają prowadzić do tego, by nie tylko pracował równomiernie i gładko, ale także aby brzmiał dokładnie tak, jak powinien. W lexusach zastosowano specjalne procedury kontroli lakieru. Na elementach wykonywanych z różnych materiałów kładzie się warstwę tego samego lakieru podkładowego, a barwę lakieru sprawdza się w tunelu, w którym białe światło powstaje z połączenia trzech barw podstawowych - wszystko po to, by auto miało jednolity kolor, by wyglądało, jak wyciosane z bryły litego metalu. Pęd do perfekcji Po zakończeniu montażu każdy egzemplarz lexusa LS jest poddawany jeździe próbnej, z prędkościami dochodzącymi do 200 km/h. Kontroluje się wtedy działanie samochodu w siedmiu obszarach, a siedmiokanałowym mikrofonem rejestruje skrzypienia i piski we wnętrzu samochodu podczas jazdy po nierównym torze. Za pomocą laserowego urządzenia pomiarowego sprawdza się geometrię podwozia. Pęd do perfekcji nie kończy się na wykończeniu detali, badaniach drogowych czy lakierze. Pomysły konstruktorów zastosowane w seryjnym samochodzie są dopracowane w takim stopniu, jakby zależało od nich życie inżynierów. To dlatego europejscy producenci samochodów już zrozumieli, że do walki z ekspansją Toyoty, macierzystego koncernu marki Lexus, nie wystarczy już chlubna historia, prestiż znaczka na masce ani wieloletnie przyzwyczajenia klientów. Japońskie firmy nauczyły ich, że bez wysokiej jakości traci się udziały w rynku, wydaje się więcej pieniędzy na naprawy gwarancyjne, a dodatkowo spada tzw. wartość odsprzedażna samochodów. Stąd wzięła się ofensywa jakościowa u Jaguara, który już w latach dziewięćdziesiątych jako jedyny europejski producent samochodów luksusowych oferował trzyletnią gwarancję. Zaowocowało to zwycięstwami w różnych ankietach zadowolenia klientów. Stąd także BMW zaczęło wprowadzać do produkcji seryjnej tylko najstaranniej sprawdzone pomysły techniczne i technologiczne. Stąd wreszcie ruszyła wielka kampania jakościowa Mercedesa, któremu zdarzyło się potknięcie z klasą E sprzed faceliftingu. Japończycy, którzy produkowania samochodów uczyli się kiedyś od Europejczyków, dali kolegom ze Starego Kontynentu ostrą lekcję jakości. I dobrze, bo skorzystali na tym klienci: wraz z luksusem kupują perfekcję. Możesz powiadomić znajomych o tym artykule Przyjazna wersja do druku Skomentuj ten artykuł na Forum Wprost. Aktualna liczba komentarzy forum opcjeokładki Wprost Extra Euromorgana Kontrkultura banału DNA świętych Blog: Grzegorz Ślubowski Blog: Andrzej Szozda Rankingi Wprost 100 najbogatszych Polaków 100 najbogatszych Europy środkowej i wschodniej Szkoły wyższe Szpitale Szpitale Prywatne Jeziora Zaplanuj Wakacje Kraj: dowolnyAlgieriaAntarktydaAntiguaArgentynaAustraliaAustriaBirmaBośnia i HercegowinaBrazyliaBułgariaButhanChileChinyChorwacja Istria Wyspa Brac Wyspa Hvar Wyspa Pag Wyspa RabCuracaoCyprCzarnogóraCzechyDaniaDominikanaEgipt Hurghada Sharm El Sheikh TabaEmiraty ArabskieEtiopiaFilipinyFrancja Korsyka Lazurowe WybrzeżeGambiaGhanaGrecja Chalkidiki Peloponez Riwiera Olimpijska Wyspa Korfu Wyspa Kos Wyspa Kreta Wyspa Rodos Wyspa Santorini Wyspa Thassos Wyspa ZakynthosGwatemalaHiszpania Costa Blanca Costa Brava Costa del Sol Wyspa Fuerteventura Wyspa Gran Canaria Wyspa Ibiza Wyspa La Palma Wyspa Lanzarote Wyspa Majorka Wyspa Minorka Wyspa TeneryfaHolandiaIndie GoaIndonezja BaliIranIzraelJamajkaJaponiaJemenJordaniaKamerunKanadaKeniaKostarykaKubaLibiaLitwaLuksemburgMadagaskarMalediwyMalezjaMaliMaltaMarokoMauritiusMeksykNepalNiemcyPeruPolskaPortugaliaRepublika Południowej AfrykiRosjaRumuniaSaint LuciaSenegalSerbia i CzarnogóraSeszeleSłowacjaSłoweniaSri LankaStany Zjednoczone Ameryki HawajeSudanSyriaSzwajcariaTajlandiaTanzaniaTunezja Djerba MonastirTurcja Riwiera Turecka Wybrzeże Egejskie Wybrzeże LikijskieTybetUkrainaWenezuelaWęgryWielka BrytaniaWietnamWłochy Kalabria Kampania Lazio Sardynia Sycylia Wenecja EuganejskaZimbabwe Cena: dowolnado 1000 złdo 2000 złdo 3000 złdo 4000 złdo 5000 złpowyżej 5000 zł Polecamy Archiwum Wprost Wprost i Kultura Złote Strony Wprost Certyfikat Wprost Ludzie Wprost Nagrody Kisiela Repertuar kin Ankieta Czy w związku z seksskandalem w Samoobronie i nazistowskimi ekscesami związanej z LPR Młodzieży Wszechpolskiej powinny się odbyć nowe wybory? Tak Nie Nie wiem Panorama firm Poczta

Autor: Bartek L  godzina: 13:09
blaser B97 Ten artykuł dotyczy Lexus'a a nie stricte Toyoty. To tak jakby opisując np. Mercedesa pisać o Maybach'u a przecież pomimo, że wytważane w tej samej firmie (ale w innej hali) to NIE JEST TO SAMO. Toyota (nie Lexus) to nadal masówka tak jak wiele innych samochodów. Podyskutować warto, ale raczej na temat bardziej praktyczny niż luksusowy. DB