Czwartek
14.12.2006
nr 348 (0501 )
ISSN 1734-6827

Dyskusje problemowe



Temat: Kiedy uchwała WZ jest prawomocna?

Autor: WIARUS  godzina: 13:52
fifty(123) Opierając się na podanych przez Ciebie informacjach , biorąc pod uwagę że większość sprawy działa się pod rządami poprzedniego Statutu PZŁ i obowiązujących w tym czasie statutów kół łowieckich , opartych na tzw. ramowym lub opracowanych samodzielnie przez WZ kół ( nie podałeś jaki statut obowiązywał w tym kole) można sobie napisać taką opinię, o którą prosisz: Fizyczny brak uchwały WZ w sprawie wykluczenia z koła ... może wynikać z niechlujnego przygotowania samego WZ przez ZK, gdyż przygotowując wniosek o wykluczenie , powinien ZK przygotować także projekt uchwały w tej sprawie , który po przegłosowaniu i podpisaniu przez przewodniczącego i sekretarza WZ , stałby się dokumentem w postaci uchwały WZ w sprawie wykluczenia z koła ... Ponieważ tak nie zrobiono, to w tej sytuacji został tylko zapis w protokóle z WZ o tym, że sprawa była przedmiotem obrad , kto przedstawił wniosek i jaki był wynik głosowania . Na podstawie tego protokółu ZK sporządził informację dla zainteresowanego o wykluczeniu go z koła podając „Od powyższej Uchwały przysługuje koledze odwołanie w terminie czternastu dni. Jednocześnie informujemy, iż protokół z WZ znajduje się u sekretarz koła do wglądu.” Po odwołaniu się zainteresowanego na podstawie tego pisma ZK o wykluczeniu , stworzenie tego dokumentu z pewnością stwarzało ZK poważne problemy ( treść , podpisy osób prowadzących WZ ) i przypuszczam, że z tego powodu ZO przez dłuższy czas nie dostawał do rozpatrzenia odwołania zainteresowanego, które złożone do ZK, powinno tam dotrzeć wraz z uchwałą o wykluczeniu i stanowiskiem ( opinią ) ZK. Jak już to ZO dostał to z powodu uchybień proceduralnych i formalnych odesłał do ponownego rozpatrzenia przez WZ. Niewątpliwie winą za długotrwałe i przewlekłe załatwianie sprawy należy obarczyć ZK , który nie dochował organizacyjnej i administracyjnej staranności przeprowadzenia sprawy , która sam zainicjował ( za przyczyną zainteresowanego ). Co do drugiego problemu to par 10.1. Statutu obowiązującego do końca 2005roku stwierdza: Członek Zrzeszenia ma prawo składać oświadczenia we wszystkich przypadkach, w których władze i organy Zrzeszenia oraz koła mają podjąć uchwały dotyczące jego osoby i odwoływać się od tych uchwał. Także Statut Koła Łowieckiego – jeżeli był wzorowany na ramowym - zawiera stwierdzenie w par 13 pkt 4 , że członkowie Koła mają prawo składać wyjaśnienia we wszystkich przypadkach, w których władze i organy Zrzeszenia PZŁ i koła mają podjąć uchwały dotyczące jego osoby i odwoływać się od tych uchwał na zasadach ustalonych statutem. Z obydwu zapisów nie wynika dla ZK, sporządzającego wniosek o wykluczenie , obowiązek wysłuchiwania zainteresowanego na tym etapie gdyż to nie ZK podejmuje uchwałę o wykluczeniu z koła a Walne Zgromadzenie . Walne Zgromadzenie (władza) ma ten obowiązek określony zarówno w cytowanym Statucie Zrzeszenia jak i w ramowym Statucie Koła Łowieckiego i tam zainteresowany, biorąc udział w obradach , powinien przedstawić swoje racje i argumenty , powinien być wysłuchanym i próbować przekonać uczestników WZ o tym, że ZK postąpił niesłusznie przygotowując i przedstawiając wniosek o wykluczenie go z koła.
    Inna rzecz , że prawo członka do składania wyjaśnień w swoich sprawach powinno być respektowane przez ZK i na etapie sporządzania wniosku do WZ o wykluczenie należało zainteresowanego wezwać na posiedzenie ZK i wysłuchać ( umożliwić złożenie wyjaśnień ).
I złamanie tego prawa członka koła najprawdopodobniej było przyczyną zasadniczą zwrotu sprawy przez ZO do ponownego rozpatrzenia!!! Pozdrawiam. Darz Bór!!!!