Sobota
01.06.2013
nr 152
(2862
)
ISSN 1734-6827
... do felietonów | 22:31 | lelek_nowy | Broxen odpowiedział niżej na obawę karania w kole zawieszeniem prawa do polowania. Oczywiście organa PZŁ mogą chcieć nie podporządkować się zapisom ustawy, gdyby senackie propozycje przeszły, tak samo jak po wyroku TK i likwidując sądy łowieckie udawały, że kół on nie obowiązuje. Tyle, że statut będzie zatwierdzany przez MŚ, a tam raczej takie pomysły nie przejdą. MŚ to jednak nie KZD PZŁ. | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 21:56 | Rafał J. | Broxen. Widzę, że hucznie obchodzisz dzisiaj Dzień Dziecka i trochę niedowidzisz. Dla Ciebie więc specjalnie jeszcze raz: [Rzecz najważniejsza jednak – choć projekt z grubsza reguluje materię związaną z wykluczaniem i zawieszeniem w PZŁ, ale kompletnie nie dotyka kwestii OCHRONY prawa do wykonywania polowania w kole łowieckim. Prawa, które tak często i z taką łatwością odbierane jest Z POMIJANIEM OBOWIĄZUJĄCYCH PROCEDUR na czas krótszy czy dłuższy, a czasami nawet bardzo długi. Według senatorów ten problem widocznie nie istnieje, ale dla ich wyborców z grona szarych myśliwych, już nie koniecznie tak musi być]. Łatwość omijania procedur można by .... znacznie utrudnić :-). Ustawowo. Zgadniesz, w jaki sposób, czy może to za trudne dla Ciebie? | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 21:41 | domiś | Kol. Broxen mądrze piszesz i jako żywo przypominasz mi pewnego forumowego kol. o Nicku na A..123, który chwilowo zaniemógł. Godnie go zastępujesz. | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 20:09 | Broxen | Panie Redaktorze !
Chciałbym tu poruszyć problem nie tyle wysokości proponowanej składki do PZŁ, bo projekt idzie w słusznym kierunku, ale myślę o zapisie paragrafu 127 pkt 15 w Statucie.
Wierchuszka na wieść o braku możliwości łupania członków składką natychmiast podniesie składkę członkowską dla kół z tytułu dzierżawionego hektara obwodu i to niezależnie od kategorii tego obwodu i …„wyrwie” swoje.
Skoro było uzsadnienie i potrzeba by regulować ustawą składkę członkowską to należy rozważać a nawet domagać się, być ustawową załatwić i ten problen "tenuty bis".
Jest też pytanie czy ta "tenuta bis " być musi ? | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 19:45 | Broxen | …”ale kompletnie nie dotyka kwestii OCHRONY prawa do wykonywania polowania w kole łowieckim. Prawa, które tak często i z taką łatwością odbierane jest z pomijaniem obowiązujących procedur na czas krótszy czy dłuższy, a czasami nawet bardzo długi. Według senatorów ten problem widocznie nie istnieje, ale dla ich wyborców z grona szarych myśliwych, już nie koniecznie tak musi być”.
Cóż to za malkontenctwo ?
Redaktor drukowanym pisze :
5. Za naruszenie postanowień statutu lub innych uchwał organów PZŁ statut PZŁ może wprowadzić inne przewinienia łowieckie;
6. Kary za inne przewinienia łowieckie nie będą mogły dotyczyć zawieszenia lub pozbawienia prawa do polowania, przynależności do PZŁ lub kół łowieckich, możliwości pełnienia funkcji w organach PZŁ lub kół łowieckich, ani naruszać praw i wolności osobistych lub majątkowych;
| Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 19:14 | Rafał J. | „... ale wielu myśliwym może sprawić trudność przebicie się przez prawniczy język zaproponowanych zmian. Dlatego postaram się prostRzymi słowami przedstawić to, co po wyroku Trybunału Konstytucyjnego uznającym sądownictwo łowieckie za niezgodne z Konstytucja RP, zaproponowały Komisja Ustawodawcza i Komisja Środowiska Senatu RP”. Zwracam się z prośbą do Piotra Gawlickiego, aby „prostymi słowami przedstawił mi” swój punkt widzenia na krytyczne uwagi, poczynione przeze mnie niżej. | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 19:03 | Rafał J. | Proponowana kara pieniężna jest bardzo problematyczna i odnoszę wrażenie, że ociera się o niezgodność z Konstytucją RP. Poza tym projekt ustawy nie uwzględnia sytuacji związanych z naruszaniem postanowień uchwał organów koła. Rzecz najważniejsza jednak – choć projekt z grubsza reguluje materię związaną z wykluczaniem i zawieszeniem w PZŁ, ale kompletnie nie dotyka kwestii OCHRONY prawa do wykonywania polowania w kole łowieckim. Prawa, które tak często i z taką łatwością odbierane jest z pomijaniem obowiązujących procedur na czas krótszy czy dłuższy, a czasami nawet bardzo długi. Według senatorów ten problem widocznie nie istnieje, ale dla ich wyborców z grona szarych myśliwych, już nie koniecznie tak musi być. Jak oceniam zmiany prawa łowieckiego zaproponowane w Senacie? NIE ZAGŁOSUJĘ, gdyż brakuje mi możliwości kliknięcia na odpowiedź mniej więcej takiej treści:
[Większość rozwiązań jest właściwa, część mi nie odpowiada, a pewnej jeszcze innej części koniecznych moich zdaniem rozwiązań, w ogóle nie zauważam].
| Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 16:33 | Broxen | Szanowny Panie Redaktorze.
Mając na względzie Pana kontakty i ponad przeciętne zorientowanie w temacie chciałbym zaproponować dalsze cywilizowane rozwiązania dotyczące zapisów w ustawie Prawo Łowieckie uwzględniając rzecz jasna propozycję senackiego projektu.
Uważam, że słusznie senatorowie zamierzają zlikwidować zapis art. 42d z ustawy.
Konsekwencją likwidacji tego zapisu ( art. 42d) powinniśmy zabiegać by zlikwidowano z ustawy zapis art. 42 ust 3 i 4, a upoważniony ustawą minister zmienił obecne rozporządzenie w nabywania uprawnień do polowania. W dziejach naszego łowiectwa już był jeden dobry przykład na rozwiązanie tego problemu, ale nasi przedstawiciele walczyli jak „lwy” by obowiązujące w owym czasie rozwiązanie utrącić.
A dlaczego w zakresie nabywania uprawnień do polowania nie wrócić do treści rozporządzenia MOŚZNiL z dnia 26sierpnia 1997roku, które likwidowało stopniowanie uprawnień?
Poniżej tekst tego rozporządzenia.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OCHRONY ŚRODOWISKA, ZASOBÓW NATURALNYCH I LEŚNICTWA
z dnia 26 sierpnia 1997 r.
w sprawie uprawnień do wykonywania polowania.
(Dz. U. Nr 103 z dnia 3 września 1997 r.)
Na podstawie art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (Dz. U. Nr 147, poz. 713 oraz z 1997 r. Nr 14, poz. 72, Nr 60, poz. 369 i Nr 80, poz. 491) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa:
1) szczegółowe zasady uzyskiwania uprawnień do wykonywania polowania,
2) tryb zawieszania i cofania uprawnień do wykonywania polowania,
3) szczegółowe zasady powoływania komisji egzaminacyjnej,
4) zakres i tryb przeprowadzania egzaminu,
5) wzór dokumentu stwierdzającego posiadanie odpowiednich kwalifikacji i wynikających z nich uprawnień.
§ 2. 1.Uprawnienia do wykonywania polowania może uzyskać osoba, która:
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) odbyła roczny staż w kole łowieckim lub ośrodku hodowli zwierzyny oraz otrzymała opinię z odbytego stażu,
3) nie była skazana za przestępstwo określone w prawie łowieckim.
2.Uprawnienia do wykonywania polowania może także uzyskać osoba nie będąca obywatelem polskim, posiadająca prawo stałego pobytu w Rzeczypospolitej Polskiej i spełniająca wymagania określone w ust. 1 pkt 2 i 3.
3.Z odbycia stażu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, zwolniona jest osoba posiadająca średnie lub wyższe wykształcenie z zakresu leśnictwa oraz średnie rolnicze ze specjalizacją w zakresie gospodarki łowieckiej.
§ 3. 1.Uprawnienia do wykonywania polowania podlegają zawieszeniu na okres jednego roku w przypadku ukarania na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (Dz. U. Nr 147, poz. 713 oraz z 1997 r. Nr 14, poz. 72, Nr 60, poz. 369 i Nr 80, poz. 491), zwanej dalej "Prawem łowieckim".
2.Uprawnienia do wykonywania polowania podlegają cofnięciu w przypadku skazania na podstawie art. 52 lub art. 53 Prawa łowieckiego.
§ 4. 1.Komisję egzaminacyjną powołuje się w sześcioosobowym składzie spośród osób posiadających uprawnienia do wykonywania polowania.
2.W skład komisji egzaminacyjnej wchodzą:
1) trzej przedstawiciele Polskiego Związku Łowieckiego,
2) przedstawiciel wojewody,
3) przedstawiciel Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe,
4) przedstawiciel Policji.
3.Komisji egzaminacyjnej przewodniczy przedstawiciel Polskiego Związku Łowieckiego.
§ 5.Zakres egzaminu obejmuje:
1) przepisy prawa łowieckiego,
2) etykę, tradycje i język myśliwski,
3) biologię gatunków zwierząt łownych,
4) gatunki zwierząt prawnie chronionych,
5) zasady: ochrony przyrody, prowadzenia gospodarki łowieckiej, wykonywania polowania, prowadzenia selekcji w populacjach zwierząt łownych oraz wyceny medalowej trofeów łowieckich,
6) budowę broni i amunicji myśliwskiej oraz zasady praktycznego i bezpiecznego posługiwania się bronią myśliwską,
7) wyposażenie myśliwskie,
8) kynologię myśliwską,
9) sposób zagospodarowania pozyskanej zwierzyny i preparowania trofeów łowieckich,
10) biologię ptaków łowczych, zasad ich układania oraz łowienia zwierzyny za pomocą ptaków łowczych,
11) umiejętności strzeleckie.
§ 6. 1.Osoba ubiegająca się o przystąpienie do egzaminu składa w Polskim Związku Łowieckim pisemny wniosek zawierający dane personalne.
2.Do wniosku należy dołączyć:
1) fotokopię dowodu tożsamości lub innego dokumentu poświadczającego miejsce stałego zamieszkania w Rzeczypospolitej Polskiej,
2) opinię z odbycia stażu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, albo
3) dokument potwierdzający posiadanie wykształcenia, o którym mowa w § 2 ust. 3.
§ 7. 1.Egzamin powinien odbyć się nie później niż w okresie sześciu miesięcy od daty złożenia wniosku, o którym mowa w § 6 ust. 1.
2.Termin i miejsce przeprowadzenia egzaminu wyznacza przewodniczący komisji i wysyła wnioskodawcy zawiadomienie co najmniej na 30 dni przed tym terminem.
3.Egzamin składa się z trzech części:
1) pisemnej w postaci testu,
2) ustnej,
3) sprawdzianu strzeleckiego.
§ 8. 1.Osoby przystępujące do części pisemnej egzaminu zgłaszają się w terminie i miejscu wyznaczonym przez przewodniczącego komisji i wypełniają, w obecności komisji, arkusze testowe. Czas trwania testu nie może przekroczyć trzech godzin. Osoba, która prawidłowo wypełni test co najmniej w 75%, jest dopuszczona do części ustnej egzaminu.
2.Wyniki testu podaje się do wiadomości przez wywieszenie ogłoszenia w miejscu przeprowadzenia egzaminu, najpóźniej następnego dnia roboczego po dniu egzaminu. W ogłoszeniu podaje się jednocześnie miejsce i termin części ustnej egzaminu, które należy wyznaczyć nie później niż w ciągu 14 dni od daty odbycia testu.
3.Część ustna egzaminu obejmuje odpowiedź na trzy pytania; członkowie komisji mogą zadawać pytania uzupełniające. Osoba, która pozytywnie zdała część ustną egzaminu, dopuszczona jest do sprawdzianu strzeleckiego.
4.Wyniki części ustnej egzaminu podaje się do wiadomości przez wywieszenie ogłoszenia w miejscu i dniu przeprowadzenia egzaminu. W ogłoszeniu podaje się jednocześnie miejsce i termin sprawdzianu strzeleckiego, które należy wyznaczyć nie później niż w ciągu 14 dni od daty odbycia części ustnej egzaminu.
5.Sprawdzian strzelecki obejmuje ocenę umiejętności strzeleckich oraz sposobu bezpiecznego posługiwania się bronią.
6.Do ustalenia wyniku egzaminu stosuje się dwie oceny: pozytywną i negatywną. Wynik egzaminu ustala się większością głosów komisji egzaminacyjnej; w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
7.Z przeprowadzonego egzaminu komisja sporządza protokół, obejmujący:
1) imię i nazwisko przewodniczącego komisji oraz imiona i nazwiska członków komisji,
2) datę i numer dokumentu ustalającego skład osobowy komisji,
3) imiona i nazwiska osób, które przystąpiły do egzaminu,
4) stwierdzenie dopuszczenia do części ustnej egzaminu,
5) stwierdzenie dopuszczenia do sprawdzianu strzeleckiego,
6) datę i wynik egzaminu,
7) podpisy: przewodniczącego i członków komisji.
§ 9.Osobie, która zdała egzamin z wynikiem pozytywnym, Polski Związek Łowiecki wydaje dokument o zdaniu egzaminu, według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
§ 10.Uzyskanie, zawieszenie oraz cofnięcie uprawnień do wykonywania polowania podlega wpisowi do dowodu członkostwa Polskiego Związku Łowieckiego.
§ 11.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK
Polski Związek Łowiecki
....................... ............., dnia ....... r.
ZAŚWIADCZENIE
Nr .......
Stwierdza się, że .............................................
(imiona i nazwisko)
ur. dnia .................... r. w ............................
złożył(a) w dniach ................. r. .....................r.
z wynikiem pozytywnym egzamin, o którym mowa w art. 42 ust. 3
ustawy z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie
(Dz. U. Nr 147, poz. 713 oraz z 1997 r. Nr 14, poz. 72, Nr 60,
poz. 369 i Nr 80, poz. 491).
.......................
(podpis)
| Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 15:45 | Broxen | ..."zgodnie z regulaminem Senatu, nie może on zajmować się innymi zagadnieniami niż te, które wypunktował Trybunał Konstytucyjny w swoim wyroku. Na zmiany wykraczające poza wyrok TK trzeba poczekać, ale może nie aż tak długo, bo jak oświadczyła na posiedzeniu Komisji Ustawodawczej Senatu przedstawicielka rządu, przygotowywany jest projekt kompleksowych zmian w prawie łowieckim"
Mając powyższe na uwadze jest OK. | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 13:19 | jeager | Kropla drąży skałę! Idzie wszystko w dobrym kierunku. Przyjdzie też niebawem czas na skruszenie monopolu PZŁ, a może i lustrację osób zajmujących ważne etatowe stanowiska w organach Zrzeszenia PZŁ. Dla ludzi skompromitowanych w przeszłości (ZG, ZO) nie powinno być miejsca dla nich w PZŁ. | Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie | 12:25 | COLTON | Obawiać się trzeba nie tych co mają inne zdanie, lecz tych, co mają inne zdanie i jednocześnie są zbyt tchórzliwi by je wypowiedzieć.
"Nic bardziej wyzwalającego niż walka o sprawę większą niż my sami, o coś co nas pochłania, ale nie dotyczy jedynie naszej egzystencji." (John McCain)
Po zagłosowaniu w ankiecie jestem :)))))))))))))))))
| Tytuł: Jak Senat zamierza zmieniać polskie prawo łowieckie |
... do dziennika na gorąco | 10:56 | domiś | MAUZES
Dlaczego się obrażasz? Czyżbyś to Ty donosił??? No, no tego się po Tobie nie spodziewałem. | Tytuł: Zarobić na łowiectwie | 10:00 | MAUZES | Ad. Domiś
Stwierdzam, że u Ciebie orzą non stop, obawiam się, że gleba do niczego się już nie nadaje!:(
Język godny myśliwego! Gratuluję! Określenie "sku..." godne Ciebie! | Tytuł: Zarobić na łowiectwie | 09:06 | domiś | MAUZES
Napisałeś ,, z 2 pokolenia za nim coś się zmieni w łowiectwie - tak rozum zaorany przez działaczy PZŁ! Niektórzy dalej mają problem odnaleźć się w demokratycznym państwie prawa!”
Kolego, kto i komu rozum zaorał to widać po jego wpisach. PAWL.K MOROZOW jest twoim idolem demokratycznego państwa prawa ??? No to Ci gratuluję i szczęścia życzę. Demokratyczne państwo prawa to wg Ciebie, kiedy jest? Wtedy, gdy zgodnie z państwowym prawem prokurator umarza śledztwo czy wtedy, gdy kapuś podważa decyzję prokuratora, jako przedstawiciela demokratycznego państwa prawa?? Widzę, że wg Ciebie demokratyczne państwo prawa jest wtedy, gdy prawo nie jest państwowym prawem tylko prawem wg. kapusia. Mam nadzieję, że te 2 a jak trzeba to i 3 pokolenia szybko zlecą i takich obrzydliwych kapusi Pawlików Morozow już to nasz piękna ziemia nosić nie będzie. Fajne masz skojarzenia – obrzydliwy kapuś = państwo prawa. Gratuluję. Błąd działaczy PZŁ był wielki, bo takich kapusi nie powinni teraz wyrzucać z PZŁ, takich kapusi nigdy nie powinni przyjąć!!!
Kol. redahtorze opisuj takie zdarzenia dalej, dobrze wiedzieć jakich sku...eli mamy wśród kolegów - członków PZŁ. Tfuuuu. | Tytuł: Zarobić na łowiectwie |
|